Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YAZILI ANLATIM İkinci Düzey EDE 103 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Ermenice
Koordinatör PROF. DR. GAFFAR MEHDIYEV
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ TARİYEL BABAYEV
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı 1.Bu dersin amacı Ermeni dili bölümünden mezun olan öğrencilere Ermeni dilinde olan kelimelerin yazılış ve okunuşunun anlatılmasıdır. Öğrenciler sözlü şekilde verilen kelime ve metinleri öğrenir ve ders zamanı uyguluyorlar. Amaç Ermenice kelimelerin ve metinlerin okunuşu ve telaffuzunu doğru ifade etmek ve anlamak. • Ermenice okuma ve konuşma becerileri kazanılır • Ermenice öğrenerek anlama becerileri kazanılır • Doğu Ermenice metinler işlenir
Dersin Tanımı Dersin amacı Doğu Ermenicede kullanılan alfabeyi tanımak, harfleri öğrenmek ve seslerin doğru telaffuzunu sağlamak. Basit kelimelerden çok heceli kelimelere kadar vurguları doğru belirleyerek okuma ve yazma becerisini öğrenciye kazandırmak.

Dersin İçeriği
1 Dersi Tanıtma
2 Fonetik dersinde öğrendiği harfleri kullanarak kelimelerin okumak, yazmak ve sözlü olarak ifade etmek. (sah. 20-27)
3 Kısa cümlelerden oluşmuş metinleri (sah. 28-37)
4 “Kedi” ve “Maymun ve tavşan” metinleri (sah. 40-43)
5 “İstasyonda”, “Gün Batışı”, “Dolunay” ve “Narek” metinleri.(sah. 48-55)
6 “Arkadaşlar”, “Orin ve Onik”, “Şakacı kedi”, “Usta Voskan” metinleri. (s 58-64)
7 “Ejderha”, “Nehr”, “Tahıl tanesi”, “Saat”, “Ilk Bahar” metinleri (s 67-83)
8 Arasınav
9 “Kitap”, “Leyleklerin göçü”, “Yıldızlar ve Güneş” metinleri (s,83-89)
10 “Yüzüm”. “Usta Momık”, “Okul” metinleri (s 90-92)
11 “Sasunlu Davit”, “Bılgı Adam” metinleri (s, 94-98)
12 “Ağa çekme”, “Genç Müzikçi”, Tuf Taş metinleri (s, 100-108)
13 “Saatin içinde yaşayan kim ”, Bilgili karınca” metinleri (113-115)
14 “Kuş” metini (s, 116-117)
15 Final Sınavı
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğrenciler doğru telaffuzu öğrenir.
2 Akıcı bir şekilde okuyabilir.
3 Okuduğunu Türkçeye çevirmekle metni anlar.
4 Soruları Ermenice cevapladığından cümle kurma becerisi artar.
5 Günlük konuşmada daha rahat cümle kurar.
6 Sözcük dağarcığı gelişir.
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 1 10
Ödevler 10 2 20
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 6 2 12
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 5 2 10
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     128
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar