Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YENİDOĞAN HEMŞİRELİĞİ Üçüncü Düzey SEC 143 5 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili
Koordinatör DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ÖZNUR BAŞDAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Sunum, araştırma, tartışma
Dersin Amacı Bu ders yenidoğan sağlığı ve hastalıklarına ilişkin temel hemşirelik bilgisinin artırılmasına yönelik teorik bilgi kazandırmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Bu ders yenidoğan sağlığı ve hastalıklarına ilişkin temel hemşirelik bilgisinin artırılmasına yönelik teorik bilgiyi içerir.

Dersin İçeriği
1 Yenidoğan Hemşireliğine Giriş
2 Yenidoğanın Doğum Odasında ve Sonrasında Değerlendirilmesi
3 Yenidoğan Bakımı ve Yenidoğanda Gelişimsel Bakım
4 Yenidoğan Transportu
5 Yenidoğan Ünitesindeki Tanısal ve Terapötik İşlemler
6 Yenidoğanda İlaç Tedavisi İlkeleri
7 Yenidoğan Hemşireliğinde Etik
8 Ara Sınav
9 Yenidoğanda Ağrı, Sıvı Elektrolit ve Asit Baz Dengesi
10 Yenidoğanda Sık Görülen Hastalıklar
11 Yenidoğanda Sık Görülen Hastalıklar
12 Yenidoğanda Sık Görülen Hastalıklar
13 Yenidoğan Hemşireliğinde Kanıta Dayalı Uygulamalar
14 Yenidoğan Ünitelerinde Hastane Enfeksiyonları
15 Yenidoğanların Taburculuğa Hazırlanması
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Ülkemizde ve dünyada yenidoğan sağlığının durumunu değerlendirir.
2 Yenidoğanın özelliklerini açıklar.
3 Yenidoğan sağlığını koruma ve geliştirmeye yönelik uygulamaları açıklar.
4 Yenidoğanlarda sık görülen sağlık sorunlarını tanımlar.
5 Yenidoğan hemşireliğiyle ilgili kanıta dayalı uygulamaları takip eder.
6 Yenidoğan dönemindeki sorunların azaltılmasına yönelik bireyselleştirilmiş gelişimsel bakımı planlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Dağoğlu T, Görak G. Temel neonatoloji ve Hemşirelik ilkeleri. 2. Baskı. istanbul: nobel Tıp kitapevi; 2008. Okumuş N, Zenciroğlu A. Yenidoğan muayenesi. Ankara: Akademisyen Tıp Kitabevi; 2014. Özek E, Bilgen HS. Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği. Ankara: Güneş Tıp Kitabevi; 2018. Tüfekci FG, Alemdar DK, Özdemir FK. Yenidoğan Yoğun Bakım Hemşireliği (2. Basımdan çeviri), Nobel Tıp Kitabevi, 2016.

Ders İle İlgili Dosyalar