Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE EKONOMİSİ Birinci Düzey B-İKT413 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. MELİKE DEDEOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Dr.Öğr.Üyesi Melike DEDEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Ders sorumlusunun sözel anlatımına dayanmaktadır.
Dersin Amacı Çevrenin ekonomi ile ilişkisine dikkat çekerek çevresel olaylar ve sorunlar karşısındaki farkındalığı artırmaktır.
Dersin Tanımı Çevre ve ekonomi arasındaki ilişkileri gerek teorik gerekse güncel gelişmeler ve tartışmalar yoluyla öğrencilere aktarmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Çevre sorunsalı,
2 Çevre ve ekonomi ilişkisi,
3 Dışsallıklar ve çevre ilişkisi,
4 Negatif dışsallıkların çözümüne yönelik politikalar,
5 Çevre ve ekonomik büyüme ilişkisi,
6 Sürdürülebilir kalkınma ve çevre ilişkisi,
7 Yerel ve küresel çevre sorunları,
8 Ara Sınav
9 Küresel ısınma ve iklim değişikliği,
10 Çevresel sorunların giderilmesine yönelik politikalar,
11 Alternatif çevre politikaları,
12 Yenilenebilir enerji kaynakları,
13 Nükleer enerji,
14 Çevresel etki değerlendirmesi.
15 Uluslararası düzeyde gerçekleştirilen düzenlemeler ve uygulamalar.
16 Final Sınavı
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevrenin ekonomik boyutları hakkında öğrencilerin farkındalığını artırır,
2 Çevresel sorunlarının ekonomik sonuçları konusunda öğrencileri bilgilendirir,
3 Çevresel sorunların çözümüne yönelik politika ve uygulamaları tartışır,
4 Yenilenebilir enerji kaynaklarını açıklar,
5 Nükleer enerji, nükleer enerjinin avantaj ve dezavantajlarını tartışır,
6 Sürdürülebilir kalkınma anlayışını aktarır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel Bilimler, Ziraat Mühendisliği ve Tarla Bitkileri disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık Ziraat Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi
2 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karmaşık problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Tarla Bitkileri alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü eldeki imkanlar dahilinde ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini kullanma ve uygulama becerisi
4 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçme, geliştirme ve kullanma becerisi, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
5 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
7 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama ve yorumlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Ziraat Mühendisliği Tarla Bitkileri alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık;
11 Sürdürülebilir kalkınma hakkında farkındalık
12 Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 5 4 20
Toplam iş yükü     111
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Çeşitli kaynaklardan derlenen bölümlerden faydalanılmaktadır.
Yardımcı Kaynaklar Can Hamamcı, Ruşen Keleş, Çevrebilim, İmge Kitabevi, 2002.

Ders İle İlgili Dosyalar