Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MATEMATİK EĞİTİMİ ARAŞTIRMALARINDA YENİ TRENDLER Üçüncü Düzey İME 610 Seçmeli 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. CEMALETTİN IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı matematik eğitiminde kullanılan yeni torik çerçeveler, araştırma yaklaşımları ve analiz teknikleri hakkında bilgi ve beceri kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Matematik eğitimi alanında yaşanan gelişmeler ve yeni trendler. Öğrenme, öğretme, ölçme-değerlendirme ve ders programı temel kavramların anlaşılmasında yaşanan paradigma değişimleri. Matematik eğitiminde post-modern yaklaşımlar. Ulusal/uluslararası düzeyde müfredat çalışmalarına temel teşkil eden paradigmalar. Matematik eğitimi araştırmalarında öne çıkan konular; matematik eğitiminde kullanılan yeni teorik çerçeveler. Öğretmen eğitiminde (öğretmen yetiştirme ve hizmet içi eğitimlerde) kullanılan güncel uluslararası modeller. Teknoloji alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda öğrenme-öğretme ortamlarının yeniden yapılandırılması.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, ders içeriği, işlenişi ve değerlendirme süreci hakkında bilgilendirme. görev ve sorumlulukların tanıtımı.
2 Yapılandırmacılık ve bilginin oluşumu
3 Yapılandırmacılık ve bilginin oluşumu
4 Gerçekçi Matematik Eğitimi ve uygulamaları
5 İşbirlikli matematik Öğretimi ve uygulamaları
6 Problem ve proje tabanlı matematik öğretimi
7 Teknoloji Destekli Öğretim
8 Mobil Öğrenme Ortamları
9 Artırılmış Gerçeklik ve eğitim ortamlarına yansımaları
10 Artırılmış Gerçeklik Etkinlikleri
11 Yapay zeka ve matematik eğitimi
12 Matematik eğitiminde yapay zeka uygulamaları
13 Ters Yüz Edilmiş Öğrenme Modeli
14 Genel değerlendirmeler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Matematik eğitimi alanında yaşanan gelişmeler ve yeni trendler hakkında bilgi sahibi olur.
2 Öğrenme, öğretme, ölçme-değerlendirme ve ders programı gibi temel kavramların anlaşılmasında yaşanan paradigma değişimleri yorumlar.
3 Ulusal/uluslararası düzeyde müfredat çalışmalarına temel teşkil eden paradigmaları bilir ve bunları karşılaştırır.
4 Matematik eğitiminde kullanılan yeni teorik çerçeveler, araştırma metotlarını kullanır.
5 Teknoloji alanında yaşanan gelişmeler doğrultusunda öğrenme-öğretme ortamlarının yeniden yapılandırır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 5 15
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 3 15 45
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Demirel, Ö. (2022). Eğitimde Yeni Yönelimler. Ankara: Pegema yayıcılık.
Yardımcı Kaynaklar Sünbül, A.M. (2010). Öğretimde yeni yönelim ve yaklaşımlar. (Edt. Sünbül, A.M.) Öğretim İlke ve Yöntemleri, Konya: Eğitim Yayınevi

Ders İle İlgili Dosyalar