Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HERKES İÇİN SPOR Birinci Düzey SEC120 1 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul şartı yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ÖZGE MACİT
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Özge MACİT
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli on Line
Dersin Amacı Öğrencinin mesleki uygulamada gerekli olan uygun kurtarma, taşıma ve kaldırma uygulamalarının yapılabilmesi için kuvvet, sürat ve dayanıklılık özelliklerinin geliştirilmesi
Dersin Tanımı Temel motorik özelliklerin geliştirilerek, yüzme-I, fitness ve trekking uygulamalarının yapılması.

Dersin İçeriği
1 Dersin tanımı ve içeriği
2 Havuz kullanımı öğretimi, ısınma hareketlerinin öğrenimi ve suya alışma çalışmaları , Yüzme 1
3 Suya alışma çalışmaları, yüzüstü ve sırtüstü yıldız öğrenimi , Yüzme 1
4 Yüzüstü ve sırtüstü yıldız tekrarları ve torpido öğrenimi , Yüzme 1
5 Torpido tekrarı ve nefes çalışmaları başlangıcı, Yüzme 1
6 Nefes çalışmarı ve serbest yüzme ayak vuruşu öğrenimi, Yüzme 1
7 Ayak vuruşu çalışmaları ve torpido-ayak çalışmaları, Yüzme 1
8 Genel yüzme eğitimi tekrarı, Yüzme 1
9 Vize
10 Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması. Kondisyon temel eğitimi
11 Güçlendirici temel cimnastik hareketleri
12 Güçlendirici temel cinmastik hareketleri geliştirilmesi
13 Güçlendirici temel cinmastik hareketleri geliştirilmesi
14 Kardiyovasküler antrenman çalışmaları
15 Kardiyovasküler antrenman çalışmaları
16 Genel tekrar
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fiziki ve fizyolojik özelliklerini geliştirebilme
2 Fiziksel uygunluğu (fitness) koruyabilme
3 Su yüzeyinde kalabilme
4 Yüzme-basamaklama-1 becerisini kazanabilme
5 Spor ile sağlıklı yaşam ilişkisini kurabilme
6 Sporu yaşamın içine katma, günlük yaşam tarzı şekline dönüştürme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Japonca okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirir. Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek Japonca dil yeterliğini kazanır.
2 Japon Edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını öğrenir.
3 Japon dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimini öğrenir. Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, konularında yetkinlik kazanır.
4 Japoncadan Türkçeye, Türkçeden Japoncaya farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olur.
5 Dilbilgisi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olur. Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahiptir.
6 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlar ve bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirir. Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisi kazanır.
7 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci gelişir.
8 Disiplinler arası bilgi birikim ve bakış açısı kazanır. Dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini öğrenir. Disiplinler arası bilgisini ve birikimini kullanabilecek yetkinliğe sahip olur.
9 Edebiyat kuramlarını bilir. Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirir. Sahip olduğu kuramsal bilgiyi ve eleştirel birikimi etkili olarak kullanır.
10 Bireysel olarak ve grup içinde uyumlu çalışır. Mesleği ile ilgili proje geliştirme ve uygulama becerisi kazanır.
11 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışı geliştirir.
12 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
13 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi olur. Bu konularda topluma bilgi, birikim ve düşünce olarak katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirir.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 4 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 14 2 28
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     68
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Swimming Fastest(Yüzme Tekniği ve antreman Programı Tasarımı İçin Referans)-Ernest W. Maglischo
Yardımcı Kaynaklar -YÜZME TEKNİK TAKTİK KONDİSYON- ÜMİT URARTU -Futbolda Kondisyon Antrenmanı-J. Weineck

Ders İle İlgili Dosyalar