Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
YÜKSEK GEOMETRİ-I Birinci Düzey MAT 555 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURAL YÜKSEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Öncelikle diferensiyel geometri ile ilgili temel kavramlar ve teoremlerin verilmesi ve bu teoremlerle ilgili sonuçların elde edilmesi
Dersin Tanımı Genel tanımlar, hiperyüzeyler ,Manifold üzerimde eğriler, Gauss ve Weingarten dönüşümü, Euler teoremi ve sonuçları, Olin Rodriges formülleri ve Dupin göstergesi

Dersin İçeriği
1 E^n de hiperyüzeyler
2 Manifoldlar üzerinde eğriler, tanjant vektörler ve vektör alanları
3 Riemann Manifoldu ve kovaryant türev
4 Gauss dönüşümü ve şekil operatörü
5 Hiperyüzeyler üzerinde geodezikler
6 Weingarten dönüşümü
7 Weingarten dönüşümünün matris hesabı
8 Ara sınav
9 Temel formlar
10 Şekil operatörünün cebirsel değişmezleri
11 İkinci esas formun özellikleri
12 Hiperyüzeyler için Euler teoremi ve sonuçları
13 Euler teoremi ve ortalama eğrilik
14 Olin rodriges formülleri ve Dupin göstergesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 E^n de hiperyüzeyler öğrenildi.
2 Gauss dönüşümü ve şekil operatörü açıklandı.
3 Hiperyüzeyler üzerinde geodezikler öğrenildi.
4 Weingarten dönüşümünün matris hesabı bulundu.
5 Yüzeyin elemanları hesaplandı.
6 Hiperyüzeyler için Euler teoremi ve sonuçları elde edildi.
7 Olin rodriges formülleri ve Dupin göstergesi öğrenildi.
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Sanat ve tasarım bilgilerini tanımlama, çözümleme ve grafik tasarım alanında uygulayabilme becerilerine sahip olabilmek.
2 Alanla ilgili yazılım bilgisine sahip olabilme, çağın gerektirdiği teknolojik yeniliklere ayak uydurabilmek.
3 Yaşam boyu eğitimin önemini kavrama ve gerekliliklerinin yerine getirebilme becerisine sahip olabilmek.
4 Çağın sorunlarını, toplumun değişen dinamiklerini takip edebilmek.
5 Etkili iletişim kurabilmek, ikna becerisine sahip olabilmek.
6 Fikir ve sanat eserleri hakkında mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olabilmek.
7 Araştırma, deneyimleme, analiz, değerlendirme ve yorumla becerilerine sahip olabilmek.
8 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak, hedef kitleye ulaşabilecek tasarımlar üretebilmek.
9 Disiplinler arası ortak çalışabilmek.
10 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanabilme yetkinliğine sahip olabilmek.
11 Ekip ve bireysel olarak çalışabilmek.
12 Zamanlama, sabır, iş bilinci, uzlaşmacılık, özgüven ve düzenlilik becerilerine sahip olabilmek.
13 Tasarım problemlerini çözümlemede kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilmek.
14 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerler karşı sorumluluk sahibi olabilmek.
15 Dilini doğru kullanmak ve tasarımlarda bu konuda sorumluluk göstermek.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 5 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 2 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     188
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 50
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1.Hacısalihoğlu H.H. Diferensiyel Geometri,İnönü Üniv.Fen-Ed.Fak.Yayınları,1983. 2. Sabuncuoğlu, Arif , Diferensiyel Geometri, Ankara, Kasım 2006.
Yardımcı Kaynaklar 3. B.O’Neill , Semi Riemannian Geometry, with Applications to relativity, New York, Acedemic Pres Inc. (1983) 4. M. Do Carmo, Differential Geometry of Curves and Surfaces Prentica- Hall (1976).

Ders İle İlgili Dosyalar