Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATIK SU ARITMA YAPILARI VE KANALİZASYON Birinci Düzey İNŞ 448 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Hatice Çıtakoğlu
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Mücella Vapur
Dersin Veriliş Şekli Dersliklerde normal ders anlatımı
Dersin Amacı Kentsel alt yapı sistemleri hakkında bilgi vermek, kanalizasyon sistemleri, özellikleri ve projelendirmesi hakkında bilgi sahibi yapmak.
Dersin Tanımı Kanalizasyon sistemleri ve çeşitlerinin tanıtımı ve projelendirmesinin sağlanması.

Dersin İçeriği
1 Kanalizasyon sistemlerinin önemi ve özellikleri
2 Binaların atık su tesisatı
3 Kanalizasyon sisteminin proje ve inşaat kriterleri
4 Atıksu miktarı ve özellikleri
5 Kanalizasyon şebekesinin özellikleri
6 Kanal boy kesitlerinin geçirilmesi
7 Kanalizasyon bacaları
8 Kanalizasyon şebekelerinde kullanılan boru çeşitleri
9 Atık su kanallarının hidrolik hesabı
10 Örnek çözümleri
11 Kanalizasyon hesap tablosunun doldurulması
12 Bilgisayar destekli çözüm
13 Yağmursuyu toplama sistemleri
14 Yağmursuyu Toplayıcıları Proje Kriterler
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kanalizasyon sistemleri hakkında bilgi sahibi olmak
2 Atıksu debisinin hesabı yapabilmek
3 Şebeke dizaynı yapabilmek
4 Boru türleri ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olmak
5 Kanalizasyon sistemlerinin projelendirmesini yapabilmek
6 Bilgisayar desdekli tasarım yapabilmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi
3 istenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
7 İngilizce ve Türkçe etkin iletişim kurma becerisi
8 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci
10 Çağın sorunları hakkında bilgi
11 Mühendislik uygulamaları için gerekli teknikleri, yetenekleri ve modern araçları kullanma becerisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 2 2 4
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 1 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Öğretim üyesinin ders notları
Yardımcı Kaynaklar Su getirme ve kanalizasyon yapılarının projelendirilmesi, A. SAMSUNLU, Su Getirme ve kullanılmış suları uzaklaştırma esasları, Y. MUSLU, Su temini ve atıksu uzaklaştırılması uygulamaları, D. TOPACIK, V. EROĞL,

Ders İle İlgili Dosyalar