Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
AMBALAJ TASARIMI Birinci Düzey GRFU001 7 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Önkoşul yoktur.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ ZAFER TÜRKMEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE VE ATÖLYEDE UYGULAMALI EĞİTİM
Dersin Amacı ÜRÜN VE FİRMA KİMLİĞİNE UYGUN OLARAK KARTON-PLASTİK AMBALAJ VE ABMALAJ GRAFİKLERİ TASARLAYABİLME BECERİSİ KAZANMAK
Dersin Tanımı tüketim ürünlerinde ambalaj sorunları, görüntü ve tipografik çözümlemeler, ambalajda 2 boyutlu grafik tasarımının 3 boyutlu endüstri tasarımı ile ilişkisi. Çeşitli ambalaj tasarımı uygulamaları. Marka-ürün ilişkisi üzerinden ambalaj tasarımının içinde bulunduğu dinamikleri teorik bilgiler ve uygulamalı projelerle öğrenciye aktarmak.

Dersin İçeriği
1 Tanım, ambalaj tasarımının önemi.
2 Ambalaj tasarımı konusunun verilmesi (brif). Stoklanma kargo edilebilme özellikleri.
3 Seçilen ambalaj türü ile ilgili Araştırma dosyası. Konuya uygun renklerin doğru ve etkin kullanımı.
4 Ön taslaklar ve problemin analizi, eskiz dosyası. “x”malzeme türü ile 3 boyutlu eskizler oluşturma.
5 Alternatiflerin optimize edilmesi, doğru formun tespiti. Çözüm. Proje dosyası
6 Ölçekli net resimler
7 Ürün paftası oluşturma
8 Katı model./Maket./ Prototip.
9 VİZE HAFTASI
10 Brif (yeni konunun verilmesi)
11 Araştırma dosyası, eskiz dosyası
12 Doğru formun tespiti, çözüm proje dosyası
13 Ürün paftası, Prototip
14 FİNAL HAFTASI
15 FİNAL HAFTASI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 AMBALAJ TASARIMININ TARİHSEL SÜREÇ VE GÜNÜMÜZDEKİ ÖNEMİNİ KAVRAMA
2 ÜRÜNÜN FİRMALAR AÇISINDAN STOKLANABİLMESİ VE KARGO EDİLEBİLMESİNDEKİ AÇISINDAN ZORLUKLARI ANLAMA
3 STOK VE KARGO SORUNLARINA ÇÖZÜM GELİŞTİRME METOTLARINI ÖĞRENME
4 FİRMA KURUMSAL KİMLİĞİNE UYGUN KARAKTERDE KARTON VE PLASTİK AMBALAJ FORMLARI OLUŞTURABİLME
5 FİRMA KURUMSAL KİMLİĞİNE UYGUN KARAKTERDE AMBALAJ GRAFİKLERİ HAZIRLAYABİLME
6 ÜRÜNÜ VADİ İLE UYUMLU BİR GÖRÜNÜME KOVUŞTURABİLME YETİSİ KAZANMAK. (ÜRÜNÜ OLDUĞUNDAN İYİ YADA KÖTÜ GÖSTERMEMEK)
7 ÜRÜNÜ RAKİPLERİNDEN FARKLILAŞTIRMA VE ALGI PSİKOLOJİSİNE YÖNELİK ETKİN-DOĞRU MESAJLAR OLUŞTURABİLMEK
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Ortaöğretimde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç, gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olabilme becerisi
2 Matematik, fen ve kimya alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilme becerisi
3 Bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği.
4 Kimya alanıyla ilgili uygulamada karşılaşılan sorunları çözmek.
5 Mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilme ve yönetebilme yetkinliği
6 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilme, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, sorgulayabilme ve öğrenmeyi yönlendirebilme yetkinliği
7 Sorunlara çözüm önerme yetkinliği.
8 Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nitel ve nicel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşabilme yetkinliği
9 Bir yabancı dili kullanarak Kimya alanındaki bilgileri izleyebilme ve meslektaşları ile etkin iletişim kurabilme yetkinliği
10 Kimya alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme ve bu yolla doğru bilimsel kaynaklara ulaşabilme yetkinliği
11 Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olma yetkinliği
12 Çevre koruma, iş/laboratuvar güvenliği bilinci.
13 Disiplinlerarası konularda/gruplarda çalışabilme becerisi
14 Uygulama için gerekli olan modern cihazları kullanabilme becerisi.
15 Kimya ve ilgili alanlarda dünyadaki yenilikleri ve gelişmeleri takip edebilme yetkinliği
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 5 10
Sunum / Seminer hazırlama 1 6 6
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 5 5
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     81
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı AMBALAJ TASARIMI, EMRE BECER ETKİLİ AMBALAJ TASARIMI, GÜLTEKİN ERDAL AMBALAJ TASARIMI, CEYHUN AKGÜN
Yardımcı Kaynaklar İLGİLİ DERGİ MAKALE VE WEB SİTELERİ

Ders İle İlgili Dosyalar