Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
PAZARLAMA YÖNETİMİ VE STRATEJİSİ Birinci Düzey PAZ 607 1 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. YUNUS DURSUN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. YUNUS DURSUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze eğitim, konu anlatımı, sınıf içi tartışmalar, proje sunumları
Dersin Amacı Tüm pazarlama sisteminin genel olarak gözden geçirilmesi suretiyle bütüncül pazarlama programlarının geliştirilmesi için gerekli olan pazarlama stratejilerinin belirlenmesini sağlamak.
Dersin Tanımı Pazarlama alanında kritik sorunların tanımlanması ve pazar fırsatlarının değerlendirilmesi, pazarlama stratejilerinin belirlenmesi ve uygulanması

Dersin İçeriği
1 pazarlama çevresi
2 stratejik pazarlama yönetimi
3 ürün stratejileri
4 ürün stratejileri
5 dağıtım stratejileri
6 dağıtım stratejileri
7 fiyat stratejileri
8 fiyat stratejileri
9 arasınav
10 tutundurma stratejileri
11 tutundurma stratejileri
12 büyüme stratejileri
13 büyüme stratejileri
14 rekabet stratejileri
15 rekabet stratejileri
16 final sınavı
17 final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Pazarlama çevresini analiz etmek.
2 Pazar fırsatlarını tesbit etmek.
3 Uygulanacak pazarlama stratejilerini belirlemek.
4 Pazarlama stratejilerini değerlendirmek.
5 Stratejik pazarlama planlaması yapmak.
6 Uygulama sonuçlarını izlemek ve revize etmek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 OK1. Sanat ve tasarım bilgisi – Seramik sanatının tarihini, kuramlarını ve kültürel bağlamlarını kavrar.
2 OK2. Görsel ve teorik analiz – Sanat eserlerini eleştirel yaklaşımla değerlendirir ve yorumlar.
3 OK3. Araştırma ve gözlem yeteneği – Sanat ve tasarım süreçlerinde bilgi toplar ve analiz eder.
4 OK4. Malzeme bilgisi – Seramik malzemelerinin fiziksel, kimyasal ve estetik özelliklerini tanır ve uygular.
5 OK5. Teknik beceriler – Seramik üretiminde modelleme, sırlama, pişirme ve kalıplama gibi teknikleri kullanır.
6 OK6. Sanatsal ifade – Seramik malzeme ile özgün bir üslup geliştirir
7 OK7. Tasarım yetkinliği – Estetik ve işlevselliği birleştirerek yaratıcı tasarımlar oluşturur.
8 OK8. Dijital beceriler – Bilgisayar destekli tasarım programlarını sanatsal ve endüstriyel seramik üretiminde kullanır.
9 OK9. Proje geliştirme – Tasarım ve üretim süreçlerini planlar ve yönetir.
10 OK10. Problem çözme – Karşılaşılan teknik ve tasarım problemlerine yaratıcı çözümler üretir.
11 OK11. Bağımsız çalışma – Kendi sanatsal projelerini geliştirir ve uygular.
12 OK12. Ekip çalışması – İş birliği yaparak grup projelerinde etkin rol alır.
13 OK13. İletişim becerileri – Görsel, yazılı ve sözlü sunumlarla fikirlerini etkili bir şekilde ifade eder.
14 OK14. Sanatsal farkındalık – Kültürel ve toplumsal değerleri gözeterek sanatsal üretimde bulunur.
15 OK15. Sergi ve küratörlük bilgisi – Sanat eserlerini sergileme ve koleksiyon yönetimi konusunda bilgi sahibidir.
16 OK16. Atölye yönetimi – Seramik atölyesinin güvenliğini ve sürdürülebilirliğini sağlar.
17 OK17. Girişimcilik ve marka yönetimi – Kendi kişisel markasını ve sanat stüdyosunu oluşturma becerisine sahiptir.
18 OK18. Sosyal sorumluluk – Sanatın toplumsal etkisini göz önünde bulundurarak sosyal projelere katkı sağlar.
19 OK19. Eleştirel düşünme – Sanatsal üretimde analitik ve eleştirel bir bakış açısı geliştirir.
20 OK20. Uluslararası bakış açısı – Seramik sanatındaki ulusal ve uluslararası gelişmeleri takip eder ve katkıda bulunur.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 6 3 18
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 12 12
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 18 18
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 1 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Philip Kotler ve Kevin L.Keller, Marketing Management; Ahmet Hamdi İslamoğlu, Pazarlama Yönetimi: Stratejik Yaklaşım; Ömer Torlak ve Remzi Aktunışık, Pazarlama Stratejileri: Yönetsel Bir Yaklaşım
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar