Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEDARİK ZİNCİRİ YÖNETİMİ Birinci Düzey ENM 463 Seçmeli 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. İBRAHİM DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik 3 saat
Dersin Amacı Öğrencilerin lojistik ve tedarik zinciri yönetimi konularının temellerini kavramalarını sağlamak, tedarik zinciri yönetimindeki temel envanter, lojistik ve yer secimi stratejilerini öğretmek
Dersin Tanımı Tedarik zincirinin faktörleri ve karşılaşılan engeller, tedarik zincirinin performansının değerlendirilmesi, stok yönetimi, talep tahmini, satın alma kararları, ağ tasarımı

Dersin İçeriği
1 Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş
2 Tedarik Zinciri Yönetimine Giriş
3 Analiz ve Modelleme Teknikleri
4 Analiz ve Modelleme Teknikleri
5 Taşıma Stratejisi
6 Taşıma Stratejisi
7 Ara Sınav
8 Yer Seçimi Stratejisi
9 Envanter Stratejisi
10 Envanter Stratejisi
11 Tedarik Zincirinde Kamçı Etkisi
12 Tedarik Zincirinde Koordinasyon
13 Tedarik Zincirinde Kontrat Tasarimi
14 Tedarik Zincirinde Kontrat Tasarimi
15 Final
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tedarik Zinciri yönetimi temel kavramları hakkında bilgi sahibi olma
2 Tedarik Zinciri Yönetimi konusunda teorik ve pratik bilgi ile farklı sektörlerden uygulama örneklerinin incelenmesi
3 Belirli bir konu hakkında araştırma yapabilme ve bilişim teknolojilerini etkin kullanma becerisi
4 Satınalma ve Tedarik Zinciri Operasyonlarını yönetebilme becerisi
5 Satınalma Üretim Lojistik Pazarlama gibi alanlarda mesleki yeterliliğe sahip olabilmek
6 -
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
10 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 2 6 12
Sunum / Seminer hazırlama 1 4 4
Kısa sınavlar 1 5 5
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     85
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 20
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Chopra, Sunil and Peter Meindl (2004).Supply Chain Management: Strategy, Planning, and Operations, Second edition, NJ: Pearson Prentice Hall.
Yardımcı Kaynaklar Designing and Managing the Supply Chain, Concepts, Strategies and Case Studies. D. SimchiLevi, P. Kaminsky, and E. SimchiLevi, Boston, McGrawHill/Irwin, 2003.

Ders İle İlgili Dosyalar