Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EPİDEMİYOLOJİ Üçüncü Düzey VMB 509 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Derse sadece lisansüstü eğitim gören öğrenciler kabul edilecektir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. SEÇİL ABAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr.Fuat AYDIN, Prof. Dr. K.Semih GÜMÜŞSOY, Doç.Dr. Seçil ABAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Araş. Gör. Emre KARAKAYA
Dersin Veriliş Şekli Ders öğretim üyeleri tarafından teorik olarak yapılacaktır. Bu derslerde slayt ve barkovizyon gibi görsel araçlar kullanılarak öğrencinin derse olan dikkatini sürdürmesi sağlanacaktır. Ayrıca karşılıklı soru-cevap şeklinde ders pekiştirilecektir.
Dersin Amacı Hastalıkların bulaşması, yayılması, kontrol ve eradikasyonuna yönelik epidemiyolojik çalışmalar hakkında bilgi kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Hastalıkların bulaşması, yayılması, kontrol ve eradikasyonu

Dersin İçeriği
1 Epidemiyolojinin tanımı, amacı ve bölümleri
2 Hastalık etkenleri ve postulatları
3 Konakçı belirleyicileri
4 Etken belirleyicileri
5 Çevre belirleyicileri
6 İnfeksiyonların bulaşması ve yayılması
7 Konakçı Tipleri
8 İnfeksiyon Tipleri
9 İnfeksiyöz hastalıkların kontrolü
10 Populasyonda hastalık
11 Hastalıkların spasyal ve temporal dağılımı
12 Ekolojik kavramlar ve ekolojik düzen
13 Epidemiyolojik araştırma tipleri ve aşamaları
14 Verilerin analizi ve sunulması, sağlık şemalarının özellikleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Hastalık belirleyiciler ve hastalıkların bulaşma ve yayılma şekillerini öğrenir.
2 Hastalıkların hayvan popülasyonlarındaki seyir şekillerini öğrenir.
3 Popülasyon bazında hastalıklardan koruma ve kontrol yöntemlerini öğrenir.
4 Epidemiyolojik araştırmaların ne şekilde kurgulanabileceğini öğrenir.
5 Epidemiyolojik araştırmalar için veri toplama yöntemlerini öğrenir.
6 Epidemiyolojik araştırmaların verilerin nasıl değerlendireleceğini öğrenir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Anatomi bilgisini üst düzeyde kullanarak anatomi ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Anatomi alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı anatomi alanına uygulayabilme.
3 Anatomi ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Anatomi alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 20 1 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 20 1 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Diker K.S. Epidemiyoloji Ankara Üniversitesi Veteriner Fakültesi teksirleri 1994
Yardımcı Kaynaklar Veterinary Epidemiology :Thrusfield M. 2003, Second Edition, Blackwell Publishing

Ders İle İlgili Dosyalar