Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
HİPOTEZDEN RAPORA BİLİMSEL DÜŞÜNME VE UYGULAMA TEK İkinci Düzey TIB 523 Seçmeli 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans Öğrencisi olmak.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. NURHAN CÜCER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Teorik anlatım
Dersin Amacı Tez dönemine henüz başlamamış öğrencilerin, deneysel araştırmacı düşünme tekniği ile tanışmaları.
Dersin Tanımı Hipotezkurma aşamasından başlayıp, yayınlanmasına kadar bilimsel araştırma sürecinde sırasıyla her basamağın, neler nasıl düşünülerek planlanıp gerçekleştirilebileceği konusunda bilgi ve deneyim aktarımı

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma nedir? Çeşitleri nelerdir?
2 Bilimsel araştırmacı olmaya uygunmuyuz?
3 a-Araştırma konusu belirlerken, b-Hipotez oluşturma.
4 Birikmiş bilginin araştırılması, ve elde edilmesi yolları I
5 Birikmiş bilginin araştırılması, ve elde edilmesi yolları II
6 Araştırmayı kurgulama, gerekli araç gereci belirleme
7 Metod belirleme ve ön çalışma yapma
8 Etik kurallar Proje hazırlama ve başvuru..
9 “Metod oturtma”, Örnek seçimi, deneysel çalışma kuralları
10 Bulguların sınıflandırılması metodları
11 İstatistiksel değerlendirmenin önemi ve kuralları
12 Sonuçları yorumlarken yapılan yanlışlar ve doğru seçenekler.
13 Bulduğumuz gerçekleri başkalarının görüşlerine sunma/ haberdar etme yolları I.
14 Bulduğumuz gerçekleri başkalarının görüşlerine sunma/ haberdar etme yolları II. ve yayın yaparken dikkat edilecek evrensel etik kurallar
15 DOLDURULACAK
16 DOLDURULACAK
17 DOLDURULACAK
18 DOLDURULACAK
19 DOLDURULACAK
20 DOLDURULACAK

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Problem yakalayıpi hipotez kurma, konu ile ilgili anahtar kelimeleri belirlebilme ve birikmiş bilgiye ulaşabilme
2 Gidiş yolu belirleme, araç gereci gerektiği kadar ve eksiksiz belirleyebilme, proje hazırlayabilme.
3 Ön denemeler, metodda modifikasyon yapabilme, karşılaşılan problemleri çözebilme, yola devam ederken farkedilen orijinal gözlem veya bulguların değerlendirebilme, bunlarla ilgili ilave çalışma belirleyebilme.
4 Bulgular değerlendirilirken objektif davranabilme ve etik kurallara uyma. Yorum yapabilme.
5 Tamamlanan çalışma sonucu ortaya çıkan gerçekleri, bulguların özelliğine uygun yollarla (Seminer, konferans, editöre mektup, tam makale v.b.) paylaşabilme.
6 DOLDURULACAK
7 DOLDURULACAK
8 DOLDURULACAK
9 DOLDURULACAK
10 DOLDURULACAK

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 mesleki rol ve işlevlerini yerine getirmek için gerekli kuramsal ve uygulama bilgilerine sahiptir.
2 Mesleki etik ilke ve değerlere uygun davranır
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 20 3 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 8 8
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     97
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı YOK
Yardımcı Kaynaklar YOK

Ders İle İlgili Dosyalar