Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 İkinci Düzey KİM 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ŞERİFE TOKALIOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yüksek lisans öğrencisi olan bütün öğretim üyeleri
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Bölüm asistanları
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze anlatım ve laboratuar çalışması
Dersin Amacı Tez dönemi yüksek lisans öğrencilerinin konularına hakimiyetini sağlama.
Dersin Tanımı Ders tez dönemi öğrencilerinin tez konularına hakimiyeti,araştırma planlama, yürütme, sonuçlandırma, bulguların değerlendirilmesi, etik kuralları ve varılan sonuçları sözel ve yazılı sunuş haline getirme konularını kapsar.

Dersin İçeriği
1 Araştırma gereksinimi ve araştırma yöntemleri
2 Deneysel çalışma ve güvenlik kuralları
3 Araştırma ve yayın etiği
4 Tez konusu seçimi, literatü tarama ve tez planlaması
5 Araştırma düzeneği kurma ve ön çalışmalar
6 Yıl içi sınavı
7 Uygulamalar
8 Uygulamalar
9 Uygulamalar
10 Verilerin değerlendirilmesi
11 Rapor ve tez yazım kuralları
12 Sözel ve yazılı sunum kuralları
13 Sonuçların yayına dökülmesi uygulamaları
14 Sözel sunum uygulamaları
15 Yıl sonu sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Araştırma nedenlerini öğrenme
2 Yapılacak bir araştırma için planlama becerisi kazanma
3 Araştırma ve yayın etiğini kavrama
4 Deneysel veri sağlama ve değerlendirme becerisi kazanma
5 Bir danışman/yönetici eşliğinde çalışma alışkanlığı kazanma
6 Laboratuarda çalışma ve güvenlik kurallarını öğrenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans programında edinilen birikime dayalı olarak, Çevre Mühendisliği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirmek ve derinleştirmek.
2 Bilimsel araştırma planlama, uygulama ve değerlendirme becerilerine sahip olmak.
3 Değişik disiplinlere ait bilgileri Çevre Mühendisliği alanında edindiği bilgilerle harmanlayabilmek.
4 Proses ve süreç tasarımlarında yeni ve uygulama alanı bulabilecek fikir geliştirme ve uygulayabilme becerisine sahip olmak.
5 Çevre teknolojisinde uygulanan son teknolojiler hakkında kapsamlı bilgiye sahip olmak.
6 Lisans seviyesinde ders verebilme yetisine sahip olmak.
7 Bilişim teknolojisinden (sunum, yazım, istatistik ve grafik programları) etkin bir şekilde yararlanabilmek.
8 Alanı ile ilgili bir problemin çözümünde sorumluluk alabilecek yetkinliğe sahip olmak.
9 Bilimsel çalışmalarda eksik noktaları belirleyerek, çözüm noktasında izleyeceği yolun tayinini gerçekleştirebilecek altyapıya sahip olmak.
10 Uluslarası literatürü takip edebilecek terminolojiye hakim olmak.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 2 12
Ödevler 3 2 6
Sunum / Seminer hazırlama 1 5 5
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 10 10
Laboratuvar 2 3 6
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 60
Kısa sınav 1 10
Ödev 3 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kuzugüdenli, Ö.E., Araştırma Yöntemleri, Ders Notları, Erciyes Üniversitesi, Fen Fak., Kayseri, 2014.
Yardımcı Kaynaklar Derste işlenen konuyla İlgili okuma kaynakları.

Ders İle İlgili Dosyalar