Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SELÇUKLU TARİHİ VE SANATI İkinci Düzey REH305 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. ASLI SAĞIROĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. ASLI SAĞIROĞLU ARSLAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Öğrencilere fotoğraf ve çizimler eşliğinde Sanat Tarihinin genel konuları anlatılacaktır.
Dersin Amacı Öğrencilere diğer dersleri takip etmelerini sağlayacak sanat tarihi terminolojisini ve bir sanat tarihçisi olabilmeleri için gerekli algılayışı öğretmek. Sanat tarihi ile ilgili terminoloji ve ön bilgilerin verilmesi
Dersin Tanımı Sanatın tanımını yapmak, sanatla ilgili genel kavramları belirleyerek öğrenciye aktarmaktır.

Dersin İçeriği
1 Türk- İslam Mimarisinin ibadet yapısı olan cami ve mescidin tanımını yapar. Cami ve Mescidin bölümlerini öğrenir.
2 Cami ve Mescidin plan tiplerini Türk İslam Mimarisinden örneklerle, plan okuma becerisini kazanarak öğrenir.
3 Türk- İslam mimarisinin eğitim yapısı olan medrese mimarisinin tanımını yapar. Medresenin bölümlerini öğrenir.
4 Medrese mimarisinin menşei ve plan tiplerini Türk İslam mimarisinden örneklerle, plan okuma becerisini kazarak öğrenir.
5 Türk-İslam mimarisinin gömü yapısı olan türbe Türbe mimarisinin tanımını yapar ve Türbenin bölümlerini öğrenir.
6 Türbe mimarisinin menşei ve gelişimini Türk İslam mimarisinden örneklerle tanımını yapar. Plan okuma becerisini kazanarak öğrenir.
7 Türk- İslam mimarisinde Kervansaray mimarisinin tanımını yapar. Plan okuma becerisi gelişir.
8 ARA SINAV
9 Türk- İslam mimarisinde Hamamın menşei ve mimarisinin tanımını yapar.
10 Hamam mimarisinde plan okuma becerisi gelişir.
11 Rölöve ve Restorasyon ile ilgili terminolojik bilgiler edinir.
12 Sanat Tarihi ile ilgili terminolojik bilgiler edinir.
13 Mimari yapılar ile ilgili genel terminolojik terimleri öğrenir.
14 Genel Sanat ve Kültür tarihi ile ilgili terminolojik terimleri öğrenir.
15 YARIYIL SONU SINAVI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Cami mimarisini bölümleri ile birlikte tanıyıp öğrenmek.
2 Medrese Mimarisini bölümleri ile birlikte tanıyıp kavramak.
3 Türbe Mimarisini bölümleriyle birlikte tanıyıp öğrenmek.
4 Kervansaray Mimarisini bölümleriyle birlikte tanıyıp öğrenmek.
5 Türk su mimarisi yapı çeşitlerini ve bölümlerini tanıyıp öğrenmek.
6 Mimari yapı türlerinde plan okumayı kavramak.
7 Mimari yapı türlerini kavrayıp tanımlayabilmek.
8 Rölöve ve Restorasyon ile ilgili terminolojiyi öğrenmek.
9 Mimari yapılar ile ilgili terminolojiyi öğrenmek.
10 Genel sanat tarihi terminolojisini öğrenmek.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki her türlü bilgiyi (zehirlenme, kirlilik, ilaç kullanımı v.b.) derlemek ve değerlendirmek.
2 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili alanlar hakkında derinlemesine bilgilere sahip olmak. Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki sorunları çözebilmek.
3 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki olayları kavramsallaştırmak, bilimsel yöntemleri analiz etmek, sonuçları yorumlamak, sorunlar için yöntem veya analiz oluşturmak ve elde edilen verilere göre çözümler sunmak.
4 Farmakoloji ve toksikoloji alanında edindiği bilgileri kullanarak halk ve hayvan sağlığı için ilaç kullanımı, besin maddelerinde kalıntılar ve çevre toksikolojisi ile ilgili sorunların tanımlanması ve çözümüyle ilgilenen komisyonların faaliyetlerini yönetmek
5 Farmakoloji ve toksikoloji alanındaki güncel bilgileri (bilimsel bilgi, düzenleme v.b.) izleyebilmek, kullanabilmek ve değiştirebilmek
6 Yabancı dil (İngilizce)’de yayınlanan kaynakları okuyup anlayabilme
7 Yerli ve yabancı bilim insanları ile sözlü ve yazılı iletişime geçebilme
8 Farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili makaleler yazabilmek ve ulusal ve uluslar arası dergilerde yayın yapma becerisi kazanmak.
9 Bilimsel toplantılarda farmakoloji ve toksikoloji ile ilgili konularda sunum yapabilme
10 Farmakoloji ve toksikolojide kullanılan analitik yöntemleri bilme
11 Araştırmalardan elde edilen bilgilerin en önemli kazanım olduğunu bilmek ve yaşam boyu öğrenmeyi amaç edinmek.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 2 26
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 6 6
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 6 6
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     69
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ayla Ersoy, Sanat Kavramlarına Giriş, İstanbul, 2002. Haldun Özkan, Sanat Tarihine Giriş, Erzurum, 2017. Doğan Hasol, Ansiklopedik Mimarlık Sözlüğü, İstanbul, 2005. Doğan Kuban, Mimarlık Kavramları,İstanbul,2018.
Yardımcı Kaynaklar Gordon Chılde, Tarihte Neler Oldu, İstanbul, 2018.

Ders İle İlgili Dosyalar