Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLI TARİHİ I Üçüncü Düzey SBÖ 301 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. CEVDET KIRPIK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Cevdet KIRPIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Kuruluş. Yükselme ve Duraklama devirlerinde Osmanlı Devleti''nin siyasal, sosyal ve ekonomik tarihi hakkında bilgi sahibi olmak. Elde edilen bilgilerle eleştirel düşünme, mekanı algılama, kronoloji, araştırma, empati, TÜrkçe''yi doğru kullanma, harita kullanımı gibi genel ve tarihsel düşünme becerilerini geliştirme.
Dersin Tanımı Kuruluşundan yıkılışına kadar Osmanlı siyasi ve kültür tarihi.

Dersin İçeriği
1 Programın tanıtımı, dersin temel kaynaklarının tanıtımı
2 Osmanlı Devleti''nin kurulduğu dönemde Anadolu ve Balkanlarda siyasi durum
3 Osmanlı Beyliğinin kuruluşu
4 Orhan, I.Murat ve Yıldırım Bayezid dönemleri
5 Fetret Devri ve Osmanlı''''ya etkileri
6 Çelebi Mehmet ve II. Murad dönemi siyasi olayları
7 Kuruluş devri devlet teşkilatlanması ve yerel yönetim birimleri; toplum hayatı ve toplumsal kurumlar, kültürel gelişmeler ve önemli şahsiyetleri
8 Arasinav
9 Fatih Sultan Mehmet döneminde iç ve dış siyaset
10 II. Bayezit, Yavuz Sultan Selim dönemlerinde siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
11 Kanuni Sultan Süleyman ve II. Selim dönemlerinde siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
12 16. yüzyılın ikinci yarısında yaşanan siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
13 16. yüzyılın ikinci yarısında yaşanan siyasal, sosyal, kültürel ve ekonomik gelişmeler
14 Duraklama devrine geçiş
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bütün öğrenciler Osmanlı Devleti''nin kuruluşundan 16. yüzyılın sonuna kadarki süreçte siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeler hakkında bilgi sahibi olur.
2 Birçok öğrenci Osmanlı Devleti''nin kuruluşundan 16. yüzyılın sonuna kadarki süreçte siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri analiz eder.
3 Bazı öğrenciler Osmanlı Devleti''nin kuruluşundan 16. yüzyılın sonuna kadarki süreçte siyasi, sosyal, ekonomik ve kültürel gelişmeleri değerlendirir.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Doğum ve Jinekoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak Doğum ve Jinekoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Doğum ve Jinekoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Doğum ve Jinekoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Doğum ve Jinekoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Doğum ve Jinekoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Doğum ve Jinekoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer Veteriner Hekimlik alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 6 12
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 8 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     73
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   60
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   40
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cevdet Kırpık, Osmanlı Tarihi (Ders Notları)
Yardımcı Kaynaklar İsmail Hakkı Uzunçarşılı, Osmanlı Tarihi (I-V. ciltler) E. Ziya Karal, Osmanlı Tarihi Halil İnalcık, Osmanlı İmp. Kalasik Dönem 1300-1600)

Ders İle İlgili Dosyalar