Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ANABİLİM DALI SEMİNERİ Üçüncü Düzey MÜZ602 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. NAZİFE OYA LEVENDOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. N. OYA LEVENBDOĞLU ÖNER
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bilimsel bir araştırma sürecindeki adımları, metodoloji ve araştırma yöntem ve teknikleri bakımından farkındalıklı ve nitelikli bir uygulama ile sonlandırarak öğrenciye topluluk önünde bu bilgileri paylaşma deneyimini kazandırmayı amaçlar.
Dersin Tanımı Araştırma probleminin belirlenmesi, literatür taraması ile kavramsal çerçevenin oluşturulması, konuyu araştırmada kullanılacak uygun metodoji ve araştırma yaklaşımının seçilmesi, bulguların araştırma raporu ile sonuçlanması.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştırma adımlarının vurgulanması ve öğrencilerin araştırma problemlerinin belirlenmesine yönelik beyin fırtınası.
2 Belirlenen araştırma problemlerinin her yönüyle sınıf içinde tartışılması ve konulara en uygun araştırma yaklaşımlarının belirlenmesi.
3 Her öğrencinin araştırma sorusuna en uygun yöntemin tartışılarak belirlenmesi.
4 Öğrencilerin araştırma sorularına yönelik veri toplama sürecinin başlaması.
5 Veri toplama sürecinde karşılaşılan durumların tartışılması ve kavramsal çerçeveye yönelik uygulamalar.
6 Verilerin sınıf ortamına getirilmesi ve çözümlenmesinde kullanılacak analiz yöntemlerinin belirlenmesi.
7 Araştırmanın rapora dönüştürülme sürecinin başlaması.
8 Vize sınavı.
9 Raporlaştırma aşamasında karşılaşılan sorunların tartışılıp çözümlenmesi.
10 Araştırma sunumu.
11 Araştırma sunumu.
12 Araştırma sunumu.
13 Araştırma sunumu.
14 Final Sınavı.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bir araştırma sorusunun bilimsel araştırma adım ve tekniklerine uygun olarak sonuç raporunun hazırlanabilmesi
2 Hazırlanan raporun sunum haline getirilip akademik bir ortamda sunumunun yapılabilmesi
3 Sorgulama yapabilme
4 Sorgulanan konulara mantıksal tutarlılık ve kavramsal hakimiyet ile cevap verebilme
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 4 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Ödevler 1 20 20
Sunum / Seminer hazırlama 1 2 2
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 20 20
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 60
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar