Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ İkinci Düzey EGF 512 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif, Sunumlar ve Eğitim CD'leri
Dersin Amacı Özel alan temel araştırma yöntemleri, projelendirme ve etik temeller.
Dersin Tanımı Özel alan araştırma yöntemleri ve etik kurallardır.

Dersin İçeriği
1 Bilimsel araştıma ve Etiğe giriş
2 Bilim-Bilimsel Bilgi, Bilimsel Doğru
3 Danışman-Öğrenci Kavramı, Danışman ve Öğrencinin Özellikleri
4 Temel Etik Normlar
5 Bilimsel araştırma ve Bilimsel yöntemlerin özellikleri,
6 Bilimsel bilgi kaynakları
7 Bilimsel Faaliyetlerde İletişim
8 Sözlü İletişim
9 Sunum hazırlama
10 Yazılı İletişim
11 Bilimsel araştırma sınıfları ve Projelendirme
12 Bilimsel Araştırmalarda temel faktörler
13 Bilimin Bulgularının Raporlanması
14 Bilimsel sunular ve Araştırmaların Yayımlanması
15 Yayım ve yayınlarda Etik.
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bilim ve etik hakkında temel bilgi
2 Danışman ve öğrencinin temel özellikleri
3 Bilimsel bilgi bilimsel doğru vb kavramlar
4 Sözel ve yazılı iletişim
5 Sözel ve yazılı iletişimdeki önemli faktörler
6 Projelendirme ve proje hazırlama
7 Özel alan araştırma yöntemlerinin özellikleri
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Anatomi alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahip olma ve bunları geliştirip ve derinleştirebilme.
2 Anatomi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanabilme
3 Anatomi alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapabilme ve çözüm önerileri getirebilme
4 Anatomi alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Anatomi alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Anatomi ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirerek öğrenmesini yönlendirebilme
7 Anatomi ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygulayabilme.
8 Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilme, etik davranma
9 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 3 12 36
Sunum / Seminer hazırlama 3 12 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar