Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ENDÜSTRİYEL KİRLİLİK KONTROLÜ İkinci Düzey ÇM 406 8 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. OKTAY ÖZKAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. Oktay ÖZKAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Şeyma AYDIN
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze ve çevrimiçi
Dersin Amacı Endüstriyel kirlilik konularının öğrenilerek kirlilik önleme yöntemlerinin bilinmesi dersin amacını oluşturmaktadır.
Dersin Tanımı Endüstriyel kirliliğin önlenmesine yönelik su kirliliği, hava kirliliği, gürültü kirliliği ve diğer çevresel konuların yasal mevzuatlar çerçevesinde değerlendirilerek çevre mühendisliği açısından uygulamaları dersin tanımını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Endüstriyel kirliliği oluşturan temel unsurlar.
2 Kirlilik kaynaklarının belirlenmesi.
3 Endüstriyel çevre kirlenmesi ve uygulanabilecek kontrol yöntemleri
4 Atıkların endüstri tiplerine göre sınıflandırılması ve genel özellikleri
5 Endüstriyel atıksuların kirlilik yüklerinin ve hacimlerinin hesaplanması
6 Endüstriyel atıksuların kentsel kanalizasyon sistemine deşarj konuları
7 Endüstriyel baca gazı emisyonları ve kontrol yöntemleri
8 Endüstriyel gürültü kirliliğinin kontrolü
9 Endüstriyel toz ve imisyon kontrolü
10 Diğer endüstriyel kirlilik konuları
11 -
12 -
13 -
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Temel endüstriyel kirlilik konularının bilinmesi becerisi kazanılır.
2 Endüstriyel katı atıkların kontrolü ve bertarafı konularında beceri kazanılır.
3 Endüstriyel atıksuların kontrolü ile ilgili çevre mühendisliği uygulamaları hakkında beceri kazanılır.
4 Endüstriyel gürültü kirliliği ve ölçümü uygulamaları becerisi kazanılır.
5 Endüstriyel hava kirliliği ve kontrolü konularında beceri kazanılır.
6 -
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 8 80
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     89
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Gönüllü, M. T. "Endüstriyel Kirlenme Kontrolü Cilt1." Birsen Yayınevi, Kurtiş Matbaası (2004).
Yardımcı Kaynaklar Tünay, Olcay. Endüstriyel kirlenme kontrolu. İTÜ, 1996.

Ders İle İlgili Dosyalar