Course unit title Level of course unit Course unit code Type of course unit Semester of course unit Local credit ECTS credit Syllabus
TERMINOLOGY First cycle VAN-507 1 4.00 4.00 Print
   
Description of course unit
Prerequisites and course requisities -
Language of instruction Turkish
Coordinator Prof. İ. Hakkı NUR
Lecturer(s) Prof. İ. Hakkı NUR Prof. Ayhan DÜZLER Assist. Prof. Aydın ALAN
Teaching assitant(s) Res. Asst. İmdat ORHAN
Mode of delivery Theoretical
Course objective The foundations of international terminology used in anatomy to teach.
Course description The origin of the term, so the connection is to penetrate attributes of Identification.

Course contents
1 The historical development of terminology
2 The importance of veterinary terminology
3 Terminology and grammar rules
4 The difference between the Turkish alphabet and the Latin alphabet.
5 pronunciation of anatomical terms
6 in Latin sounds.
7 The structure of the Latin language.
8 Latin nouns, adjective
9 Numbers
10 Names plural-singular concept.
11 Exotic animals general descriptions about the structure of the general body
12 The terms used in livestock industry
13 Rats, rodents, rabbits, laboratory animals, such as general information about the structure.
14 Name the states.
15
16
17
18
19
20

Learning outcomes of the course unit
1 Introduction to Latin
2 adjectives
3 connectors
4 adjective comparisons
5 reading of pathological states
6 pronunciation of terms
7
8
9
10

*Contribution level of the course unit to the key learning outcomes
1 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme Ziraat Mühendisliği disiplinine özgü alanlarda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, ziraat mühendisliği problemlerine uygulayabilme becerisi
2 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili problemleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme ve çözüm yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi
3 Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanı ile ilgili bir süreci, ürünü, modeli gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkânlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak, belirli gereksinimleri karşılayacak, geliştirecek şekilde tasarlama ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
4 Alanıyla ilgili yeniklere karşı farkındalık
5 Alan uygulamaları için gerekli olan çağdaş araçları seçme, kullanma, geliştirme ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi
6 Alanlarıyla ilgili tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme, arşivleme, metin çözme ve/veya yorumlama becerisi
7 Alanında disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi
8 Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisi
9 Yaşam boyu öğrenme bilinci, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi
11 Alan uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri (çevre sorunları, ekonomi, sürdürülebilirlik vb.) ve hukuksal sonuçları konusunda farkındalık
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Number of stars refer to level of contribution from 1 (the least) to 5 (the most)

Planned learning activities, teaching methods and ECTS work load
  Quantity Time (hour) Quantity*Time (hour)
Lectures (face to face teaching) 10 6 60
Study hours out of classroom (study before and after the class) 5 5 25
Homework 2 1 2
Presentation / seminar 2 1 2
Quiz 0 0 0
Preparation for midterm exams 1 1 1
Midterm exams 1 1 1
Project (term paper) 2 2 4
Laboratuar 2 2 4
Field study 0 0 0
Preparation for final exam 1 1 1
Final exam 1 2 2
Research 1 1 1
Total work load     103
ECTS     4.00

Assessment methods and criteria
Evaluation during semester Quantity Percentage
Midterm exam 1 40
Quiz 0 0
Homework 0 0
Semester total   40
Contribution ratio of evaluation during semester to success   40
Contribution ratio of final exam to success   60
General total   100

Recommended and required reading
Textbook .Barone R (1986): Anatomie Comparee Des Mammiferes Domestiques. Vigot Freres Paris. 2.Doğuer S, Erençin Z (1962): Evcil Hayvanların Komparativ Anatomisi. Ankara Üniversitesi Basımevi, Ankara. 3.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi I. Medisan Yayınevi, Ankara. 4.Dursun N. (2003): Veteriner Anatomi II. Medisan Yayınevi, Ankara. 5.Dyce KM, Sack WD, Wensing CJG (1987): Textbook of Veterinary Anatomy. WB. Saunders Company, London. 6.Getty R (1975): The Anatomy of The Domestic Animals. WB. Saunders Company, London. 7.Nickel R, Schummer A, Seiferle E (1986): The Anatomy of the Domestic Animals. Verlag Paul Parey, Hamburg
Additional references

Files related to the course unit