Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
LİNEER OLMAYAN DEVRELER VE SİSTEMLER Birinci Düzey EM 314 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri --
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HASAN ZORLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Lineer olmayan devreler ve sistemlerin sergilediği lineer olmayan davranışlarının analiz edilmesi.
Dersin Tanımı Teorik Ders

Dersin İçeriği
1 Genel rezistif devreler
2 Genel rezistif devreler
3 Birinci derceden dinamik devreler ve sistemler
4 Birinci derceden dinamik devreler ve sistemler
5 İkinci dereceden devre ve sistemler
6 İkinci dereceden devre ve sistemler
7 İkinci dereceden devre ve sistemler
8 Genel dinamik devreler ve sistemler
9 Genel dinamik devreler ve sistemler
10 Genel dinamik devreler ve sistemler
11 Lineer Olmayan Devre Örnekleri
12 Lineer Olmayan Devre Örnekleri
13 Lineer Olmayan Sistem Örnekleri
14 Lineer Olmayan Sistem Örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Mühendislik konularında matematik ve fen bilgilerini uygulama becerisine katkı sağladı
2 Bir problemi saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi katkısı sağladı.
3 Bir sistemi, parçayı ya da süreci tasarlama becerisine katkı sağladı
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan teknikleri ve araçları kullanma becerisine katkı sağladı
5 Deney/proje tasarlama, uygulama ve sonuçlarını analiz ederek yorumlama becerilerine katkı sağladı
6 Yaşam boyu öğrenmenin öneminin anlaşılmasına katkı sağladı
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri mühendislik problemlerini modelleme ve çözme için uygulayabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
3 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
4 Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
5 Mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
6 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
9 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
10 Proje yönetimi ile risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma hakkında farkındalık.
11 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ile çağın sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 1 3 3
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 9 9
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     77
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 4
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   4
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   4
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   6
Genel toplam   10

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı hua, L.O., Desoer, C.A., Kuh E.S., Linear and Nonlinear Circuits, McGraw Hill, 1987.
Yardımcı Kaynaklar halil, H.K., Nonlinear Systems, Macmillian, NY, 1992.

Ders İle İlgili Dosyalar