Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BEBEK VE ÇOCUK BESLENMESİ Üçüncü Düzey BDY 503 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Bulunmamaktadır
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. NALAN HAKİME NOĞAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, tartışma, yorumlama
Dersin Amacı Bebek ve okul öncesi dönemindeki fizyolojik ve metabolik değişiklikleri ve beslenme ile ilgili etkileşimlerini belirlemek, enerji ve besin ögeleri gereksinmeleri belirlemek, 0-5 yaş grubu çocuklarda yeterli ve dengeli beslenme ilkelerini öğrenmek, ilgili bilimsel araştırmaları tartışmak, klinik ve toplum beslenmesine yönelik eğitim ve uygulamaları yorumlamak, uygulama alanlarına dahil edebilmek amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Bebeklik ve okul öncesi çağda besin öğeleri, işlevleri ve gereksinimlerinin anlatıldığı bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Anne Sütü Özellikleri, Önemi
2 Yenidoğan Fizyolojisi
3 Preterm Fizyolojisi
4 Yenidoğan Beslenmesi
5 Preterm Beslenmesi
6 Yenidoğan Ve Pretermde Enteral Beslenme
7 Süt Çocuğu Beslenmesi
8 Ara sınav
9 Term, Preterm Besin Öğeleri Gereksinimleri
10 Süt Çocuğunda Izlem
11 Okul Öncesi Çocuğuklarda görülen beslenme sorunları
12 Okul Öncesi Çocuğun Besin Öğeleri Gereksinimleri
13 Seminer Sunumları
14 Seminer Sunumları
15 Final sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bebek ve çocuklarda büyüme ve gelişme ile beslenme ilişkisi ve bebek beslenmesinin önemi hakkında bilgi edinir
2 Bu dönemdeki beslenme ile ilişkili sorunları öğrenir ve çözüm önerileri geliştirir
3 Enerji ve makro besin ögeleri ile mikro besin ögelerinin bu dönemdeki önemini ve kaynakları hakkında bilgi edinir
4 Bebek ve çocuklarda besin ve besin ögesi gereksinimlerini öğrenir ve hesaplar
5 Yeni doğanın sindirim sistemi fonksiyonları ve özellikleri hakkında bilgi sahibi olur
6 Ek besinler, özellikleri ve başlama zamanları ile ilgili bilgi sahibi olur
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Tarımsal Biyoteknoloji alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular.
2 Tarımsal Biyoteknoloji uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgi sahibidir
3 Kritik ve yaratıcı düşünme yapısına sahip olur ve çalışma alanındaki problemleri çözme yeteneği kazanır.
4 Akademik etiğin öneminin bilincindedir.
5 Araştırma çıktılarını evrensel düzeyde akademik toplulukla ve toplumla etkin bir biçimde paylaşırlar.
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 10 3 30
Sunum / Seminer hazırlama 10 1 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 3 1 3
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 2 2 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     152
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 2 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Köksal G, Gökmen H. Çocuk Hastalıklarında Beslenme Tedavisi, Hatiboğlu Yayınevi, 2000,
Yardımcı Kaynaklar Beslenme ve diyet dergileri, pediatri dergileri (J Inherit Metab Dis, Pediatrics, JADA, Am J Clin. Nutr, vb.)

Ders İle İlgili Dosyalar