Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BESLENME VE DİYETETİK ALANINDA ETİK İkinci Düzey BES 428 7 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ HATİCE ÖZÇALIŞKAN İLKAY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı
Dersin Veriliş Şekli Anlatım, Tartışma
Dersin Amacı Beslenme ve Diyetetik eğitimi süresince ve diyetisyenlik mesleği uygulamalarında, etik kurallar zemininde davranma, düşünme, araştırma, yayınlama yeterliliği kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Etik ve ilişkili kavramlar, meslek çerçevesince etik ikilemler ve etik karar verme mekanizmaları, beslenme ve diyetetik eğitimi sürecinde, uygulama alanlarında etik kuralları gözeterek davranma, diyetisyenlerin topluma, hasta ve danışanlara, meslektaşlara ve diğer meslek gruplarına karşı sorumlukları ve davranışlarının meslek etiğine uygunluğunu işleyen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Etik ve İlişkili Kavramlar
2 Mesleki Etik, Sağlık Bilimlerinde Etik, Biyoetik
3 Mesleki Etik, Sağlık Bilimlerinde Etik, Biyoetik
4 Etik Kurullar
5 Araştırma ve Yayın Etiği
6 Etik İkilemler ve Etik Karar Verme
7 Ara Sınav
8 Beslenme ve Diyet Akademisi’nin Etik Kodlar Rehberi
9 Beslenme ve Diyet Akademisi’nin Etik Kodlar Rehberi – Örnek Senaryolar
10 Beslenme ve Diyetetik Eğitim Sürecinde Etik
11 Beslenme ve Diyetetik Araştırmalarında Etik
12 Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
13 Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
14 Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
15 Beslenme ve Diyetetik Uygulama Alanlarında Etik
16 Final Sınavı
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Etik kavramını ve ilişkili kavramları/teorileri öğrenir.
2 Etik ikilemleri ve ihlalleri tanımlar; meslek uygulamalarındaki etik ikilemleri ve ihlalleri bu çerçevede tanımlayabilir.
3 Etik sorunlarda, etik karar verme sürecini uygulamayı öğrenir.
4 Eğitim ve meslek yaşamında etik kurallara uygun kararlar verir ve davranış sergiler.
5 Meslek uygulamalarında, iletişimde olduğu hastalar, danışanlar, meslektaşlar, diğer meslek gruplarına karşı sorumluluklarını ve davranışlarını meslek etiği tabanına dayandırır.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 1 2
Ödevler 1 9 9
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 4 2 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     48
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 40
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Encyclopedia of Food and Agricultural Ethics (Paul B. Thompson, David M. Kaplan, 2014,London, e-book) Code of Ethics for the Nutrition and Dietetics Profession, The Academy of Nutrition and Dietetics (online); International Code of Ethics and Code of Good Practice, ICDA (online); Diyetisyenlik Eğitimi ve Meslek Etiği (Prof. Dr. Muhittin Tayfur ve ark., 2014, Ankara)

Ders İle İlgili Dosyalar