Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
MESLEKİ UYGULAMA - I Birinci Düzey İAY281 3 9.00 9.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ MEHMET DOĞAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. MEHMET DOĞAN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Aktif anlatım
Dersin Amacı 1- Ambulansın çeşitli parçalarının kullanımını ve koruyucu bakım bilgilerini bilme 2- Güvenli, temiz, konforu ve bakımı sağlanmış araçla transportu sağlama 3- Güvenli ve etkili ambulans kullanımı ile ilgili kural ve yasaları bilme 4-Acil çağrıya gidiş ve dönüşlerde emniyetli ambulans yönetimini uygulamalı olarak sergileme ( demonstrate the safe handling of an ambulance on simulated emergency calls) 5- Telsizle iletişim kurma, kayıt tutma-rapor yazma becerisi kazanma. 6-Yangınların sınıflandırılmasını ve söndürme yöntemlerini öğrenme 7-Ambulans malzemelerini öğrenme, ustaca kullanabilme ve sürekliliğini sağlama
Dersin Tanımı Bu derste öğrenciler acil araçların sürekli bakımlı ve güvenli sürüşe hazır olmaları, tehlikeli olabilecek sürüşlerden kaçınarak ve savrulmalardan korunarak dikkatli araç kullanma ele alınacaktır.Tehlikeli materyal kazalarında ve çok sayıda kazazedenin karıştığı durumlarda acil bakım verme becerisini geliştireceklerdir. Tibbi iletişim kurmayı, önceliklere karar vermeyi öğrenecektir.

Dersin İçeriği
1 Asepsi Antisepsi
2 Dezenfeksiyon ve Sterilizasyon
3 Hastane Öncesi Sağlık Hizmetlerinde Enfeksiyon Kontrolü
4 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak
5 Sağlık Çalışanlarında Bağışıklama
6 Sağlık Çalışanlarında Bağışıklama (DEVAMI)
7 Hastane Öncesi Sağlık Hizmetlerinde Bulaşıcı Hastalıklar
8 Bildirimi Zorunlu Hastalıklar
9 Ara sınav
10 Bildirimi Zorunlu Hastalıklar (DEVAMI)Ara sınav değerlendirmesi. Sınav sorularının cevapları ile ilgili geri bildirimlerin yapılması.
11 IM uygulama Teknikleri
12 IM uygulama Teknikleri (DEVAMI)
13 IV uygulama Teknikleri
14 IV uygulama Teknikleri (DEVAMI)
15 İlaç ve Doz hesaplamaları
16 İlaç ve Doz hesaplamaları (DEVAMI)
17 Final Sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Tıbbi uygulamalarda asepitik koşulları uygulamak
2 Enfeksiyon Kontrol Yöntemlerini Uygulamak
3 Hastane öncesinde yönelik bulaşıcı hastalıklar hakkında bilgiye sahip olmak
4 IV ve IM uygulama yapar
5 İlaç ve Doz hesaplamalarını yapar.
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İngilizce okuma-yazma, dinleme-konuşma becerilerini ileri düzeyde geliştirebilmek.
2 Ulusal ve uluslararası platformlarda, kendisini etkili bir şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade edebilecek İngilizce dil yeterliğini kazanmak.
3 İngiliz edebiyatına ait farklı türden eserleri; bu eserlerin tarihi, kültürel ve sosyal bağlamını kavramak
4 İngiliz dilinin yapısını, özelliklerini ve gelişimine ait bilgiye sahip olmak.
5 Dilbilgisi, ses bilgisi, söz-dizim, anlambilim, biçembilim, söylembilim ve derlembilim konularında yetkinlik kazanmak.
6 İngilizceden Türkçeye, Türkçeden İngilizceye farklı alanlardan her seviyede metinleri tercüme edebilecek bilgi ve yetkinliğe sahip olmak.
7 Alanıyla ilgili en son bilgi ve teknolojileri bilerek kullanmak.
8 Türkiye ve dünyanın farklı ülkelerinde İngilizce alanında mesleğini icra edecek bilgi, beceri ve yetkinliğe sahip olmak.
9 Dilbilim, yabancı dil öğretimi, edebiyat eleştirisi ve metin çevirisi gibi alanlarda yeterli bilgi ve birikime sahip olmak.
10 Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri ilgili alanlarda da kullanabilecek yetkinliğe sahip olmak.
11 Mesleği ile ilgili alanlarda karşılaşılan problemleri tanımlayıp bu konuda beklentileri karşılayacak çözümler geliştirebilmek.
12 Karşılaşılan problemlerin çözümü için ilgili kurumlar ile iş birliği yapma ve çözüm geliştirme becerisine sahip olmak.
13 Mesleki etik ve sorumluluk bilinci geliştirmek.
14 Disiplinlerarası bilgi birikimi ve bakış açısı kazanıp programda yer alan disiplinlerarası dersler sayesinde dil ve edebiyat çalışmalarının farklı diğer disiplinler ile ilişkisini çözümleyebilmek.
15 Edebiyat ve Dil Kuramlarına hâkim olmak.
16 Eleştirel ve analitik düşünme becerisi geliştirmiş olmak.
17 Mesleği ile ilgili proje, inovasyon ve ARGE çalışmaları geliştirme ve uygulama becerisine sahip olmak.
18 Mesleğine özgün birikimi kullanarak kültürel farklılıkları dikkate alan, evrensel standartlara uygun karşılaştırmalı bir araştırma, eğitim ve öğretim anlayışında olmak.
19 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olmak.
20 Edebiyat kültürü içinde çevre, ırk, cinsiyet, din ve ekonomik konularda bilgi ve anlayış sahibi bir birey olarak topluma katkı sağlayabilecek farkındalık geliştirmek.
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 10 20
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 15 6 90
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     217
AKTS     9.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   20
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ders notları
Yardımcı Kaynaklar Doğan M. (2020. Paramedik. Akademisyen yayın evi

Ders İle İlgili Dosyalar