Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KAMU YÖNETİMİNDE ETİK Birinci Düzey F-SKY304 6 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ÖĞRETİM GÖREVLİSİ DR. HATUN KORKMAZ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Amacı Bu derste etik sorunlar konusunda öğrencilerde farkındalık uyandırmak, öğrencileri bilinçlendirmek,temel amaçlardandır. Ayrıca, etik konusunda Türk ve Dünya mevzuatı hakkında öğrencilerin bilgi sahibi olması amaçlanmıştır.
Dersin Tanımı Etik kavramı ve çeşitleri, Kamu yönetimi etiğinin felsefi temelleri, kamu yönetimi ile etik arasındaki ilişki, kötü yönetimin yolsuzluğun önlenmesinde etiğin etkisi, meslek ahlakı, etik eğitimi,kamu idarecilerinin kararlarına etik değerlerin etkisi, kamu hizmetlerinde etiğin etkinlik ve verimlilik üzerindeki etkisi ve Türk kamu yönetiminin etik açıdan değerlendirilmesi konuları ele alınmaktadır.

Dersin İçeriği
1 Etiğin Felsefi kökenleri
2 Etiğin kavramsal analizi ve diğer kavramlarla ilişkisi
3 Kamu Yönetiminde Etik
4 Kamu Yönetiminde Etik Kodlar
5 Kamu yönetiminde etiği önemli kılan nedenler
6 Türk Kamu Yönetiminde Etik
7 Türk kamu yönetiminde yozlaşma
8 Vize sınavı
9 kamu Denetçiliği Kurumu
10 Türkiye İnsan Hakları ve Eşitlik Kurumu
11 Kamu yönetiminde etik sistemler
12 Türkiye''de Etik Mevzuat
13 Uluslararsı Etik Mevzuat
14 Evrensel etik
15 Kamu görevlileri etik kurulu
16 Final sınavı
17 Final sınavı
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Etik ve etik felsefesi hakkında açıklama yapar
2 Etik davranış ilkelerini listeler.
3 Kamu yönetiminde etiğin önemini analiz eder.
4 Etiğin ülke kalkınmasındaki önemini tanımlar
5 Ulusal ve uluslararsı etik mevzuatı tartışır.
6 Evrensel etiği tanımlar.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Temel ve mühendislik bilimlerini kullanabilme yeteneğini kazanır.
2 Biyosistem Mühendisliği alanında sistem denetlemesi, problem analiz etme, sentezleme yapma ve çözümleme becerisi kazanır.
3 Ekonomik, teknik ve sürdürülebilir çerçevede proje üretir.
4 Biyosistem Mühendisliği problemlerinin çözümünde disiplinler arası iş birliği yapar.
5 Biyosistem Mühendisliği alanında mevcut mevzuata hâkim olur ve sorumlulukları kavrar.
6 Etkin iletişim kurabilme becerisi kazanır.
7 Biyosistem Mühendisliği alanında geliştirilmiş sistemleri yönetir.
8 Alanındaki gelişmeleri takip eder ve kendini geliştirme bilincini kazanır.
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 14 2 28
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 16 16
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     130
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Cüneyt Yüksel, Devlette Etik'en Etik Devlete Kamu Yönetiminde Etik, 2005, TÜSİAD.
Yardımcı Kaynaklar Raci Kılavuz, Kamu Yönetiminde Etik ve Bir Sorun Alanı Olarak Yozlaşma, 2003, Seçkin Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar