Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ÇEVRE FAKTÖRLERİ VE EGZERSİZ İkinci Düzey EGF 508 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri None
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Bekir Çoksevim
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli İnteraktif, sunumlar ve eğitim CD'leri
Dersin Amacı Hipo-hiperbarik, hipoksi, Sıcak-Soğuk vb.Faktörlerin vital fonksiyonlar üzerine etkilerini ifade eder.
Dersin Tanımı Çevre faktörlerinin vital fonksiyonlar üzerine fizyolojik etkilerini izah etmek.

Dersin İçeriği
1 Overview of environmental physiology
2 The concets of environmental factors and exercise
3 Hyperthermia- Hypothermia
4 Heat stress
5 Exercise in polluted environments
6 Hydration strategies for exercise
7 Exposure to the sun
8 Lightening storms
9 Air pollution
10 Hypobaric physiology
11 Altitude
12 Moderate and high altitude
13 Cold air exposure
14 Diving-Hyperbaric physiology
15 Cold water immersion
16 Circadian dysrhythmia
17 Cronobiological ritm and performance
18 Term presentation and evaulation
19 Final Exam
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çevre faktörlerini tanımlamak
2 Sıcak, soğuk, hipoksi, hipo-hiperbarik ortamların sağlık üzerine etkilerini izah etmek
3 Radyasyon, ozon, nem oranı ve rüzgarın performansa etkisi kavramak
4 Dalış ve yüksek irtifa gibi ortamların etsini anlayabilmek
5 Sağlığı etkileyen bu faktörlerin fizyolojik cevaplarını izah edebilmek
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Veteriner Hekimliğin her alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir,
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir,
3 Doğru bir tanı için yeterli klinik ve laboratuar bilgi birikimi ve becerisi kazanır, elde ettiği verileri değerlendirebilir,
4 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle çözüm üretebilir ve uygun sağaltım yöntemlerini kullanabilir,
5 Birey ve sürü sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir,
6 Hayvan yetiştirme ve beslenme ilkeleri ile hayvan ıslahı konularında yeterli bilgi ve deneyim kazanır,
7 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır,
8 Veteriner hekimlik ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir,
9 Meslektaşları, diğer meslek mensupları hasta sahibi ve işverenler ile iyi iletişim kurabilir,
10 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır,
11 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir,
12 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir,
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 2 10 20
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 15 15
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 2 10 20
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı S.S.Cheung: Advanced environmental physiology, Human Kinetics,2010
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar