Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SAC MAMÜL TASARIMI Birinci Düzey MM 327 Seçmeli 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ercan Gökşen
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ercan Gökşen
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, laboratuar çalışması
Dersin Amacı Solid Edge CAD programının iki boyutlu çizim komutlarının ve sac metal tasarımı modülünün kullanılmasını öğretmek
Dersin Tanımı Sac metal tasarımında Solid Edge CAD programını kullanılmasını öğrenme

Dersin İçeriği
1 Solid Edge ST-2D programının temel komutlarının anlatılması
2 Solid Edge ST-CAD programının temel ayarlarının anlatılması (Programa başlama, parça dosyaları ile çalışma, araç çubuklarını düzenleme, renkleri kontrol etme, objeleri seçme, unsurları seçme, görünüşleri değiştirme)
3 Sac metal tasarımına giriş, “Flanş” komutu, “Countour Flanş” komutu, “Lofted Flanş” komutu, sac ezme, sıvama komutu, panjur açma, yüzeye form verme
4 “Feder (Gusset)” komutu, doğrultma (Bend) komutu, tekrar bükme, “Jog” ile bükme, “Chamfer” komutu ile pah kırma
5 karesel çoğaltma (Pattern), aynalama (mirror) ve kopyalama (Copy) komutu, yüzeyi değiştirme, delik ve yüzey silme, yüzey eşleştirme, yüzey döndürme
6 Flanşlı boşaltma, köşe kapatma komutu, doğrusal kesme, tab komutu, kısmi açınım, köşe kavisi verme komutlarının anlatılması
7 Uygulama Örnekleri
8 YIL İÇİ SINAVI
9 Montajda sac metal çizimi ve sac metal parçanın teknik resminin çıkarılmasının anlatılması
10 Uygulama Örnekleri
11 Dinamik olarak sac metal tasarlama ve tasarımda kullanılan pratik yöntemlerin anlatılması
12 Uygulama Örnekleri
13 Sac metal analizi
14 Uygulama Örnekleri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Solid Edge programının iki boyutlu komutlarının kullanımını öğrenme
2 Solid Edge CAD programının sac metal tasarımı modülünün kullanılmasını öğrenme
3 Dinamik olarak sac metal tasarlama ve tasarımda kullanılan pratik yöntemlerinin öğrenilmesi
4 Montajda sac metal çizimi ve sac metal parçanın teknik resminin çıkarılmasının öğrenilmesi
5 Solid Edge ST-CAD programının temel ayarlarının öğrenilmesi
6 Solid Edge ST-2D programının temel komutlarının öğrenilmesi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 1 5
Ödevler 5 1 5
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 4 4
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 4 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     50
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 80
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 20
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Solid Edge ST Sac Metal Tasarımı Ders Notları, Solid Edge ST Eğitim Videoları
Yardımcı Kaynaklar Solid Edge ST for Designers

Ders İle İlgili Dosyalar