Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DEVLET ŞEKİLLERİ VE HÜKÜMET SİSTEMLERİ Üçüncü Düzey SKY522 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. MÜZEYYEN EROĞLU DURKAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Üniter devlet, bileşik devlet, devletin fonksiyonları ve bu fonksiyonların birbirleriyle olan ilişkileri, bu ilişkiler çerçevesinde kuvvetler birliği ve kuvvetler ayrılığı sistemleri hakkında ayrıntılı bilgi sahibi olmalarını sağlamak.
Dersin Tanımı Bu dersin amacı, genel olarak devlet şekilleri ve hükümet sistemlerini hakkında bilgi sahibi olarak karşılaştırmalı bir biçimde tartışmaktır.

Dersin İçeriği
1 Monarşi
2 Cumhuriyet
3 Üniter Devlet
4 Bileşik Devlet: Devlet Birlikleri
5 Bileşik Devlet: Devlet Toplulukları (Konfederasyon)
6 Bileşik Devlet: Devlet Toplulukları (Federasyon)
7 Bileşik Devlet: Devlet Toplulukları (Federasyon)
8 Kuvvetler Birliği: Mutlak Monarşi, Meclis Hükümeti Sistemi
9 Kuvvetler Ayrılığı Teorisi ve Sistemleri
10 Başkanlık Sistemi
11 Parlamenter Sistem
12 Yarı Başkanlık Sistemi
13 Değerlendirme ve Güncel Tartışmalar
14 Değerlendirme ve Güncel Tartışmalar
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Üniter devlet, federasyon ve konfederasyon gibi temel kavramları tanımlayabilecek.
2 Monarşi, meclis hükümeti, başkanlık, yarı başkanlık ve parlamenter sistem gibi temel kavramları tanımlayabilecek.
3 Başkanlık, yarı-başkanlık ve parlamenter rejimlerin benzer yönlerini karşılaştırabilecek.
4 Başkanlık, yarı-başkanlık ve parlamenter rejimlerin farklı yönlerini karşılaştırabilecek.
5 Hükümet sistemlerinin uygulandığı ülke örneklerini öğrenecek.
6 Aynı sistemin farklı ülkelerde nasıl işlediği konusunda analiz yapabilecek
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Hemşire ve hemşirelik teorilerini uygulama bilgi ve yeteneği geliştirebilme
2 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilme
3 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak kurgulayabilme, çözüm yöntemi geliştirebilme, çözebilme, sonuçları değerlendirebilme ve gerektiğinde uygulayabilme
4 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme, öğrenmeyi yönlendirebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilme
5 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri paylaşabilme
6 Kadın sağlığı ve hastalıkları hemşireliği alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilme
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 1 12 12
Sunum / Seminer hazırlama 2 10 20
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     150
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -Kemal GÖZLER, Anayasa Hukukunun Genel Esasları,Cilt:1, Ekin Yayınevi, 2011. -Karşılaştırmalı Hükümet Sistemleri: Yarı Başkanlık Sistemi, TBMM Araştırma Hizmetleri Başkanlığı, 2014. -Karşılaştırmalı Hükümet Sistemleri: Parlamenter Sistem, TBMM Araştırma Hizmetleri Başkanlığı, 2015. -Karşılaştırmalı Hükümet Sistemleri: Başkanlık Sistemi, TBMM Araştırma Hizmetleri Başkanlığı, 2015.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar