Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Birinci Düzey TEM 114 Zorunlu 2 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri ---
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD. DOÇ. DR. MUSTAFA DANACI
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı ---
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Tekstil Mühendisliğinde karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik nümerik analiz yaklaşımları ve problem çözümünde C programlama dilinin öğrenilmesi ve uygulamaların geliştirilmesi
Dersin Tanımı Bilgisayar programlama mantığının kavranması ve problem çözümünde C dili programlama algoritmalarının kullanılması

Dersin İçeriği
1 Programlamaya Giriş
2 Programlama Dillerinin Yapıları,
3 Çeşitli Problemlerin Çözümünde Akış Diyagramlarının Çizimi
4 C Programlama Dili Veri Tipi Tanımları, Operatörler
5 Alt ve Ana Program Örnekleri, Fonksiyonlar, Diziler
6 Döngü / Karar Komutları ve Uygulamaları
7 C Programlama Dili ile Matris Çözümleri
8 C Programlama Dili ile Doğrusal Denklem Takımlarının Çözümü
9 C Programlama Dili ile Denklem Köklerinin Bulunması
10 C Programlama Dili ile Enterpolasyon İşlemleri
11 Arasınav
12 Dinamik Sistem Modelleme, Analiz Yaklaşımları ve Uygulamaları
13 1-C Programlama Dili Kullanılarak Eğri Uydurma Metodu- En Küçük Kareler Yöntemi
14 2-C Programlama Dili Kullanılarak Eğri Uydurma Metodu- Sistem Kimliklendirme Uygulamaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 C programlama mantığını ve komutların işlevini anlayabilme becerisi,
2 Program yazma, derleme ve çıktı alma becerisi,
3 Mühendislik problemlerini tanımlama, formüle etme, çözecek seviyede algoritma geliştirme becerisi,
4 Programın kodlanması ve koşturulması esnasındaki hataları belirleme becerisi,
5 Sistem modelleme, analiz ve kimliklendirme bilgi ve becerisi kazanma.
6 Öğrendiklerini matematiksel, güncel ve iş hayatına dönük problemlerin çözümünde kullanabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi. (1)
2 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. (1)
3 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. (2)
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. (3)
5 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. (4)
6 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. (5)
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. (6)
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi. (7)
9 En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi. (7)
10 Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. (7)
11 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci. (8)
12 Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. (8)
13 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. (9)
14 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. (10)
15 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. (11)
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 1 13
Ödevler 5 5 25
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     101
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 70
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 30
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1-İleri Programlama Uygulamaları, Fahri VATANSEVER 2-C Dersi Programlama Giriş, N.E.ÇAGILTAY, C.F.SELBES, G.TOKDEMİR, Ç.TURHAN 3-Sayısal Yöntemler Ders Notları, Mustafa DANACI
Yardımcı Kaynaklar 1-The C Programming Language, Kernighan and Ritchie 2-Mühendisler için Sayısal Yöntemler, Chapra and Canale

Ders İle İlgili Dosyalar