Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KARİYER PLANLAMA Üçüncü Düzey BB104 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. HALİT YETİŞİR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı AR.GÖR. HASAN TALHA KÖSE
Dersin Veriliş Şekli YÜZYÜZE
Dersin Amacı Bu ders ile üniversite öğrencilerinin iş hayatının beklentileri konusunda kariyer farkındalığı oluşturmaları, öğrenim süreçlerini en iyi şekilde değerlendirerek mezuniyet sonrası çalışma hayatlarını planlamaları, özelliklerine uygun alanlarda iş ve meslek seçimi yapmaları ve kendi beceri, yetenek ve yetkinliklerine uygun alanlarda kariyerlerini şekillendirmeleri hedeflenmektedir.
Dersin Tanımı Ziraat mühendisliği ve bahçe bitkilerinde kariyer planlama ile öğrenciler kariyerle ilgili kavramları içselleştirerek, kariyer merkezlerinden nasıl yararlanacaklarını öğrenerek, kişisel özelliklerinin farkına vararak, Yetenek Kapısı’nı kullanarak, stajyer, profesyonel ya da gönüllü olarak çalışabilecekleri farklı sektörleri tanıyarak kendilerini geliştirebilirler.

Dersin İçeriği
1 Kariyer planlamanın ilk başaldığı yer Kariyer merkezinin tanıtılması.
2 Zeka ve kişilik kavramlarının öğrenilmesi.
3 Kişisel özelliklerin öğrenilmesi, kendi yeteneklerinin keşfi.
4 Kariyer yolunda fark yaratmanın anahtarı:Beceriler.
5 Kariyer nedir?
6 Kariyere nasıl hazırlanılır?
7 Sektör günleri: Ulusal sivil toplum kuruluşları.
8 Sektör günleri: Uluslararası sivil toplum kuruluşları.
9 Sektör günleri: Kamu sektörü.
10 Sektör günleri: Özel sektörü.
11 Sektör günleri: Akademi.
12 Sektör günleri: Girişimcilik.
13 Yetenek kapısı; ilk özgweçmişimi yazıyorum.
14 Ders değerlendirmesi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Üniversite Kariyer Merkezini bilir.
2 T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan kaynakları ofisinde kariyer planlama dersi ile ilgili materyalleri bilir.
3 Zeka, yetenek ve beceri kavramlarını bilir.
4 Bilgi, beceri, yetenek ve yetkinlik lavramlarının ilişkilerini bilir.
5 Kariyer ve istihdam edilebilirlik kavramalrını bilir.
6 Öğrenci haraketliliği ile ilgili Erasmus, Farabi ve Mevlana gibi programalrı bilir.
7 Ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşlarını bilir.
8 Ziraat mühendisliği ve bahçe bitkileri programı ile ilgili istihdam alanlarını bilir.
9 Mezuniyet sonrasında burs imkanı sağlayan kuruluşları bilir.
10 Akademideki süreç hakkında bilgi sahibi olur.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 1 14
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 4 1 4
Ödevler 2 4 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 2 4 8
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 8 8
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     52
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 20
Kısa sınav 2 10
Ödev 1 10
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Kariyer planlama Dersi T.C. CUmhurbaşkanlığı İnsan kaynakları merkezi https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi Kariyer yönlendirme ve bilgilendirme merkez. https://kaybimer.erciyes.edu.tr/
Yardımcı Kaynaklar Kariyer planlama Dersi T.C. CUmhurbaşkanlığı İnsan kaynakları merkezi https://ytnk.tv/KariyerPlanlamaDersi Kariyer yönlendirme ve bilgilendirme merkez. https://kaybimer.erciyes.edu.tr/ Yardımcı ders kitabı: Doğan BOZDOĞAN, 2021, Kariyer Planlama Ders Kitabı, TAGÜ KARMER https://karmer.gop.edu.tr/depo/menuler/birim_11898/duyurular_198/89e07439-672f-484e-a688-bca9b0a237f2/html_icerik/files/KP%20Ders%20Kitab%C4%B1.pdf

Ders İle İlgili Dosyalar