Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK SPOR POLİTİKALARI Birinci Düzey YSEÇ 238 Seçmeli 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Aydoğan SOYGÜDEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilerin çatışma ve çatışma yönetimi alanında bilgi sahibi olmasını sağlayarak, spor yönetim sürecinde karşılaşılan bireysel ve örgütsel çatışmaları etkili bir biçimde yönetme ve çözüm yöntemleri yeterliği kazandırmaktır.
Dersin Tanımı Çatışmanın tanımı ve çatışmaya ilişkin yaklaşımlar Geleneksel yaklaşım (Klasik Yaklaşım) Davranışçı yaklaşım (İnsan İlişkileri Yaklaşımı) Modern yaklaşım (Etkileşimci Yaklaşım) Çatışmalara neden olan faktörler Spor örgütlerinde çatışmanın analizi Spor örgütlerinde çatışma çözme yöntemleri

Dersin İçeriği
1 Dersin Tanıtımı: Kapsamı, Gerekçesi, Önemi, Kural ve Gerekleri
2 Çatışmanın tanımı ve çatışmaya ilişkin yaklaşımlar
3 Geleneksel yaklaşım (Klasik Yaklaşım)
4 Davranışçı yaklaşım (İnsan İlişkileri Yaklaşımı)
5 Modern yaklaşım (Etkileşimci Yaklaşım)
6 Çatışmalara neden olan faktörler
7 Çatışma evreleri
8 Çatışma evreleri
9 Ara Sınav
10 Çatışma yönetimi stratejileri
11 Spor örgütlerinde çatışmanın analizi
12 Spor örgütlerinde çatışmanın azaltılması ve teşvik edilmesi
13 Spor örgütlerinde çatışma yönetim stilleri ve çatışma yönetiminde kullanılan diğer yöntem ve teknikler
14 Spor örgütlerinde çatışma çözme yöntemleri
15 Final sınavı
16 --
17 --
18 --
19 --
20 --

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Çatışma yönetimi sürecinin analizini öğrenir
2 Çatışma Yönetimini olaylar üzerinden tahlil edebilir
3 Çatışma Yönetimi konuları ile ilgili okumalarını yapar
4 Çatışma süresince çatışma tekniklerini öğrenir
5 --
6 --
7 --
8 --
9 --
10 --

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Spor yönetimi alanıyla ilgili yeterli bilgi ve beceri düzeyine sahip olmak.
2 Etik ve ahlaki anlamda toplumsal ve bilimsel değerlere uygun hareket etmek.
3 Spor yönetimi alanıyla ilgili güncel kavram ve yasaları takip etmek.
4 Spor yönetimi alanıyla ilgili bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek.
5 Yaşam boyu öğrenmeyi benimseyerek, spor yönetimi alanıyla ilgili kendini sürekli geliştirebilmek.
6 İletişim becerilerini etkili bir şekilde kullanabilmek ve çözüm odaklı olmak.
7 Küresel anlamda güncel literatürü takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilgisine sahip olmak.
8 Türkiye’de sporun ve sporcunun gelişmesine katkı sağlamak.
9 Spor tesis ve kulüplerinin yönetim ile ilgili tüm plan ve programlarını gerçekleştirebilmek.
10 Küresel ve yerel anlamda sporu şekillendiren faktörleri açıklayabilmek.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 5 70
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 5 3 15
Ara sınavlar 1 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 7 4 28
Yarıyıl sonu sınavı 1 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     121
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Müzakare Teknikleri, Beta Yayınevi, 2003 Istanbul Lewicki, R.J., Barry B., Saunders D. M., Negotiation. 2 ed. Irwin Inc., Illinois, 1994.
Yardımcı Kaynaklar Resolution, Harvard Business School Publishing, 1999 EREN, Erol, Örgütsel Davranış ve Yönetim Psikolojisi, Beta Yayınları, 2000 Istanbul. ÇETİN, Canan,

Ders İle İlgili Dosyalar