Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KÖPEK VE KEDİLERİN SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARI İkinci Düzey VİH 638 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yanlızca veteriner fakültesi mezunları derse kabul edilecektir.
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DR. ÖĞR. ÜYESİ İLKNUR KARACA BEKDİK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOKTUR
Dersin Veriliş Şekli YÜZ YÜZE, HAFTADA 3 SAAT TEORİK OLARAK İŞLENECEKTİR.
Dersin Amacı KEDİ VE KÖPEKLERDE SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARININ MEDİKAL TEDAVİLERİ HAKKINDA BİLGİ VERMEK AMAÇLANMAKTADIR
Dersin Tanımı BU DERS KEDİ VE KÖPEKLERDE SİNİR SİSTEMİ HASTALIKLARININ MEDİKAL TEDAVİLERİ HAKKINDA BİLGİ VEREN BİR DERSTİR.

Dersin İçeriği
1 BEYİN HASTALIKLARI
2 BOS MUAYENESİNİN ÖNEMİ
3 BEYİN GRAFİSİ
4 HİDROSEFALUS
5 PROENSEFALİ VE HİDRANSEFALİ
6 POLİENCEFALOMALASİ
7 KEDİLERİN İŞEMİK ENSEFALOPATİSİ
8 METABOLİK BOZUKLUKLAR
9 SINAV
10 STRES VE METABOLİK HASTALIKLAR ARASINDAKİ İLİŞKİ
11 FİZİKSEL BULGULAR VE DİAGNOSTİK YAKLAŞIM
12 BİLİÇTEKİ DEĞİŞİMLER VE KLİNİK YAKLAŞIM
13 PARESİS,
14 PARALİSİS
15 NÖBETLER VE SINIFLANDIRILMASI
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bu dersi alan öğrenci kedi ve köpeklerde sinir sistemi hastalıklarının medikal tedavileri öğrenir.
2
3
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 veteriner fizyoloji alanındaki güncel bilgilere sahip olmak ve uzmanlık eğitimine hazır olabilmek
2 veteriner fizyoloji alanındaki güncel uygulamaları yapabilmek
3 Bağımsız olarak ve ayrıca çalışma ekibinin lideri ve bir üyesi olarak sorumluluk alabilmek, planlama yapabilmek, çalışabilmek, karşılaşılan sorunları çözebilmek
4 Yaşam boyu öğrenme ile ilişkili olarak sağlık alanındaki yeni bilgilere ulaşabilmek, değerlendirebilmek ve uygulayabilmek
5 Yabancı dili de kullanarak sağlık alanında yurt içinde ve yurt dışındaki meslektaşları ile iletişim kurabilmek
6 Sağlık alanındaki verileri toplayabilmek, değerlendirebilmek ve kalite yönetimi sürecine uygun hareket edebilmek
7 veteriner fizyoloji alanındaki spesifik bilgilere sahip olmak
8 veteriner fizyoloji alanındaki deneysel uygulamaları yapabilmek
9 veteriner fizyoloji alanındaki edinilen bilgileri sentezleyip, yeni fikirler oluşturabilmek
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 3 48
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 10 2 20
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 2 10
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 15 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 16 2 32
Toplam iş yükü     144
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı İmren H.Y., 1998. Kedi ve Köpek Hastalıkları, Medisan, Ankara
Yardımcı Kaynaklar Ettinger S.J., Feldman E.C., 2000. Textbook of Veterinary Internal Medicine Diseases of the Dog and Cat, W. B. Saunders Company, Philadelphia, Newyork.

Ders İle İlgili Dosyalar