Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İNGİLİZCE III Birinci Düzey TUR201 3 12.00 12.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok.
Eğitimin Dili İngilizce.
Koordinatör ÖĞRETİM GÖREVLİSİ AYŞEGÜL GÜRBEDEN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Ayşegül GÜRBEDEN, Öğr. Gör. Ayşe YILDIZ, Öğr. Gör. Zeynep KAYHAN.
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yabancı Diller Yüksekokulu''ndan görevlendirilen öğretim elemanları.
Dersin Veriliş Şekli Teorik.
Dersin Amacı Öğrencilere orta düzey öncesi dört ana İngilizce becerisinin(okuma, yazma, dinleme ve konuşma) aktif bir şekilde kullanımını kazandırma.
Dersin Tanımı Öğrencilerimiz dört temel dil becerisini kullanarak kendilerini orta düzey öncesi cümlelerle ifade ederler.

Dersin İçeriği
1 Geniş zaman ve şimdiki zaman.
2 Fiilimsiler.
3 Sıfatlarda karşılaştırma.
4 Geçmiş zaman ve geçmiş zamanın hikayesi.
5 Sayılabilen ve sayılamayan isimler, miktar belirleyiciler, tanımlıklar.
6 Gelecek zaman.
7 Yakın geçmiş zaman, yer bildiren edatlar.
8 İlgi cümlecikleri, şart cümlecikleri.
9 Edilgen çatı
10 -miş''li geçmiş zaman, -ed ya da - ing alan sıfatlar.
11 Geçmişteki alışkanlıkları ifade eden kalıplar, aktarma cümleleri.
12 Şart cümlecikleri: Tip 2.
13 Şart cümlecikleri: Tip 2.
14 Genel tekrar.
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Geniş zaman ve şimdiki zaman yapılarını ayırt edip etkili bir şekilde kullanabilir.
2 Fiilimsileri aktif olarak kullanabilir.
3 Sıfatlarda eşitlik ve derecelendirmeyi ifade edebilirler.
4 Geçmiş zaman ve geçmiş zamanın hikayesi yapılarını ayırt edip etkili bir şekilde kullanabilir.
5 Sayılabilen ve sayılamayan isimleri, miktar belirleyicileri ve tanımlıkları etkili bir şekilde kullanabilir.
6 Gelecek zaman kalıplarını ayırt edebilir ve aktif olarak kullanabilir.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2 İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3 İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4 İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5 Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8 İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13 Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14 İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15 İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16 Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17 Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18 İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19 İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20 İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 10 14 140
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 6 14 84
Ödevler 3 10 30
Sunum / Seminer hazırlama 2 2 4
Kısa sınavlar 5 5 25
Ara sınavlara hazırlık 1 5 5
Ara sınavlar 1 4 4
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 5 5
Yarıyıl sonu sınavı 1 5 5
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     302
AKTS     12.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 3 50
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Life- Pre-Intermediate
Yardımcı Kaynaklar Unlock 1- Reading and Writing Skills

Ders İle İlgili Dosyalar