Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEZ ÇALIŞMASI 1 İkinci Düzey KTS 711 3 25.00 25.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Müfredatta belirlenmiş yüksek lisans ders yükü koşullarını sağlamış olmak gerekir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. CEYHAN YÜCEL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yüksek lisans tez çalışmasının, akademik ve bilimsel gereklilikler ve yeterlilikler çerçevesinde yürütülmesi ve tamamlanması konusunda öğrenci çalışmalarının izlenmesi ve yönlendirilmesi.
Dersin Tanımı Yüksek lisans tez hazırlama sürecinde öğrencilere çalışmanın akademik temelinin oluşturulması, tezin içeriğinin ve sınırlarının belirlenmesi, yönteminin oluşturulması ve yapılacak özgün araştırmanın bilimsel, etik ve akademik ilkeler çerçevesinde tamamlanmasının sağlanması amacıyla danışman tarafından yürütülen bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Öğrenci tarafından kentsel tasarım alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
2 Öğrenci tarafından kentsel tasarım alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
3 Öğrenci tarafından kentsel tasarım alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
4 Öğrenci tarafından kentsel tasarım alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
5 Öğrenci tarafından kentsel tasarım alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
6 Öğrenci tarafından kentsel tasarım alanında literatür taraması ile güncel soruların/sorunların belirlenmesine yönelik araştırma
7 Olası çalışma konuları üzerine literatür özetinin öğrenci tarafından hazırlanması ve sunumu
8 Olası çalışma konuları üzerine literatür özetinin öğrenci tarafından hazırlanması ve sunumu
9 Olası yüksek lisans tez konusu önerilerinin danışman ile birlikte değerlendirilmesi
10 Olası yüksek lisans tez konusu önerilerinin danışman ile birlikte değerlendirilmesi
11 Yüksek lisans tez konusunun kuramsal/deneysel/saha çalışması bağlamında tartışılması/izlenmesi/araştırılması ile ilgili araştırmanın kurgulanması
12 Yüksek lisans tez konusunun kuramsal/deneysel/saha çalışması bağlamında tartışılması/izlenmesi/araştırılması ile ilgili araştırmanın kurgulanması
13 Yüksek lisans tez konusunun çerçeve ve içeriğinin belirlenmesi
14 Yüksek lisans tezi çalışma takviminin oluşturulması
15 Belirlenen yüksek lisans tezi için araştırmalara başlanması
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kentsel tasarım alanında kuramsal bilgi sahibi olma
2 Kentsel tasarım alanında literatür araştırması yapabilme becerisi kazanma
3 Kentsel tasarım alanında güncel gelişmeleri izleyebilme ve tartışabilme becerisi
4 Kentsel tasarım alanında belirlenen bir konuda araştırma yapma becerisi kazanma
5 Akademik yayın hazırlama becerisi kazanma
6 Akademik ve bilimsel etik kurallarını öğrenme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir. Matematik eğitimi alanında uzman düzeyinde ve güncel bir alan ve meslek bilgisine sahiptir.
2 Matematik eğitimi ve eğitim ile diğer disiplinler arasındaki ilişkiyi kavrar. 6-
3 Çalıştığı dönem ve bölgeye ait belge ve kaynakları okuyup değerlendirebilir.
4 Matematik eğitimi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri araştırma ve öğretim amacıyla kullanabilir
5 Alanında elde ettiği bulguları diğer disiplin alanlarında yapılan çalışmalarla bütünleştirip yeni bilgiler oluşturabilir.
6 Araştırma, öğretim veya sunum amacı ile her türlü görsel ve işitsel teknolojileri kullanabilir.
7 Matematik eğitimi alanında var olan bir sorunu farkedebilir, olası çözüm yolları geliştirebilir, olası çözümleri uygulayarak ölçebilir, elde ettiği verileri analiz edip değerlendirerek bir sonuca varabilir.
8 Matematik eğitiminde kullanılan yöntem ve sistemlerde karşılaşılabilecek sorunlar karşısında sorumluluk alarak yeni stratejik yaklaşımlar ve çözümler geliştirebilir.
9 Araştırma, uygulama, ve öğretim çalışmalarını bağımsız veya ekip olarak yürütebilir.
10 Matematik eğitimi ile ilgili bilgi ve bulguları eleştirel ve tarafsız bir şekilde değerlendirebilir.
11 Matematik eğitimi ve eğitim alanlarında kendisinin veya diğer uzmanların yaptığı çalışmaları her kesimden insana yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli ve anlamlı bir şekilde aktarabilir.
12 Mesleki Gelişim ve Yaşamboyu Öğrenme ilkelerini kendisi ve diğerleri için uygulayabilir.
13 Mesleki ve profesyonel ortamlardaki sosyal ilişkileri eleştirel bir gözle değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirmek üzere yapılacak çalışmalara öncülük edebilir.
14 Bir yabancı dilde en az “Avrupa Dil Portföyü B2 Genel” düzeyinde yazılı ve sözlü iletişim kurabilir.
15 Matematik eğitimi alanında uygulanan politikaları yorumlayabilir, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir ve gerektiğinde bunları geliştirebilecek çalışmalar yapabilir.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 5 4 20
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 4 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 5 3 15
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 15 35 525
Toplam iş yükü     620
AKTS     25.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Kentsel tasarım ve tasarım kuramları alanında çalışma konusu ile ilgili güncel literatür

Ders İle İlgili Dosyalar