Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
SANAT KURAMLARI VE ELEŞTİRİ 2 Birinci Düzey SER 212 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör ARAŞTIRMA GÖREVLİSİ SETENAY SİPAHİ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı ARAŞ. GÖR. DR. SETENAY SİPAHİ, DOÇ. DR. NİZAM ORÇUN ÖNAL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Teorik – Bu ders yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
Dersin Amacı Görsel sanat çalışmalarını değişik yönleriyle özgün bir program çerçevesinde bir araya getirerek öğrencilerin sanat tarihini, kuramını ve eleştirisini kapsayacak şekilde, temel entelektüel eğilimleri ve tartışmaları anlamalarını amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı - Ders kuramın, eleştirinin ne olduğunun anlaşılması ve kronolojik olarak seçilmiş kültür kuramcılarının önde gelenlerinin ve onların öğretilerinin incelenmesini içerir. - Genel sanat kavramlarına dair araştırma becerilerini pekiştirecek ve sanat pratiklerine yönelik düşünme fırsatı sunacaktır. - Sanatın nasıl yapıldığı, bağlama oturtulduğu ve sunulduğu konusunda eleştirel yargılarda bulunmaya ve analitik beceriler geliştirmeye katkı sağlayacaktır. - Sanat pratikleri hakkında ileri düzeyde eleştiri ve tartışma yetkinliği geliştirecektir. - Disiplin özelinde, mesleki ilerlemeye destek olacak kuramsal ve pratik bilgiyi geliştirecek, ileriye dönük planlamaları yaparken daha detaylı bir yol izleyecektir.

Dersin İçeriği
1 Anket uygulaması. Ders içeriği, işleyişi ve derste yararlanılacak kaynaklar hakkında genel bilgilendirme.
2 Sanatın bilim alanları, sanat eleştirisinin tanımı ve sanat eleştirisinin işlevi.
3 Bir eserin değerini bulma yöntemleri ve Sanatbilim Eleştiri Yöntemleri.
4 Etik ve Ahlak kavramlarına bakış, Ontolojik Eleştiri, Genel Eleştiri Yöntemleri.
5 Felsefi Sanat Eleştirisine giriş ve Tanımlama basamağı.
6 Felsefi Sanat Eleştirisi ve Çözümleme basamağı.
7 Felsefi Sanat Eleştirisi; Yorum ve Yargı Kuramları basamağı.
8 VİZE SINAVI (Teorik Sınav)
9 Resim sanatında Felsefi Eleştiri.
10 Resim sanatında Felsefi Eleştiri.
11 Edebiyatta Felsefi Eleştiri.
12 Sinemada Felsefi Eleştiri.
13 Heykel sanatında Felsefi Eleştiri.
14 Seramik sanatında Felsefi Eleştiri.
15 Seramik sanatında Felsefi Eleştiri.
16 Dönem sonu sınavı öncesi konuların gözden geçirilmesi.
17 FİNAL SINAVI (Teorik Sınav)
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 - Sanat tarihi, geleneksel ve çağdaş sanatla ilgili temalar ve kavramaları ileri düzeyde öğrenir. - Güzel sanatlar hakkında bilgi ve bağlamın uygulama ile ilişkisi hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olur. - Sosyo-politik, teorik ve eleştirel bağlamlarla ilgili olarak sanat ve kültür ilişkisini etkili bir şekilde ayırt edebilecek ve kullanabilecek düzeye gelir.
2 - Geleneksel, klasik, çağdaş ve güncel sanat kavramlarını tanır, takip eder ve ileri düzeyde kullanır. -Analitik, eleştirel ve yansıtıcı becerileri ileri düzeyde kullanır. -En son bilgi arama, araştırma, analiz ve sistemleştirme yöntemlerini ileri düzeyde kullanabilir
3 - Güncel olaylarını takip eder, sorumluluk alır, analiz eder ve bilinç geliştirir. -Sanatsal duruşlarını ifade ederken, mesleki faaliyet ve sanatla ilgili görevleri çözerken, sanatsal faaliyetlerini ve sonuçlarını kamuya sunarken uzmanlar ve toplumla orta düzeyde iletişim kurabilir. - Teknik ve/veya yaratıcı konularda sanat danışmanları, akademisyenler kıdemli sanatçılar ile orta düzeyde fikir alışverişi yapar. - Mesleki çevrede eleştiri ve geri bildirime ileri düzeyde yapıcı yaklaşır.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Eczacılık mesleğini, mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik ve deontolojik ilkeler çerçevesinde uygulayabilme ve gerektiğinde bu anlamda inisiyatif kullanabilme
2 Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanabilme
3 Eczacılık meslek uygulamalarındaki süreçleri ve kişiler arası ilişkileri yönetebilme ve iletişim yeteneklerini kullanabilme
4 Meslek uygulama alanlarındaki çalışma süreçlerini planlayabilme, ekip üyesi olabilme, ortak çalışmalara katılabilme ve bu çalışmaları yönetebilme
5 Evrensel ve ulusal sağlık sorunlarının farkında olarak sağlık hizmet kalitesinin artırılmasına yönelik politikalar üretebilme
6 İnsan sağlığının temelini oluşturan biyolojik sistemlerin işleyişi, sürdürülmesi ve patolojisine yönelik kavramlara sahip olabilme
7 Temel ve uygulamalı fen bilimlerini eczacılık meslek uygulamaları ile birleştirerek eczacılık alanında kullanabilme
8 Eczacılık alanında sahip olduğu bilgileri, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yorumlayabilme, analiz edebilme ve çözüm önerileri getirebilme
9 Doğal, sentetik ve biyolojik kaynaklı ilaç etkin ve yardımcı maddelerinin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
10 Farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin araştırılması, geliştirilmesi ve üretilmesi konularında yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
11 İlaç etkin ve yardımcı maddelerinin, farmasötik preparatların ve tıbbi ürünlerin fiziksel, kimyasal, biyolojik, mikrobiyolojik ve toksikolojik analizleri konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerisine sahip olabilme
12 Birinci basamak sağlık hizmetinin gerektirdiği eczacılık hizmetlerini sunabilme
13 İlaçların hastaya sunulmasından önce, reçeteyi oluşturan ilaçların en uygun dozu, uygulama yolları ve geçimsizlikleri konusunda gerekli bilgiye sahip olma ve bu bilgileri kullanabilme
14 İlaçların ve tıbbi ürünlerin metabolizmaları, etkileri ve kullanımları ile ilgili bilgileri kullanarak hastaların reçetelerini doğru ve uygun olarak karşılayabilme
15 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde hasta kayıtlarını yönetebilme; hasta, hekim ve diğer sağlık personeline ilaçlar konusunda danışmanlık hizmeti verebilme
16 İlaçların en uygun şekilde kullanımını sağlamak ve teşvik etmek amacıyla, farmasötik bakım ve klinik eczacılık uygulamaları çerçevesinde ilaç tedavisinin hasta boyutunda değerlendirilmesi, değiştirilmesi ve karar verilmesi aşamalarına katılabilme ve bu alanda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
17 Doğru ilaç kullanımını teşvik etmek üzere kullanımındaki eğilimleri izleme, değerlendirme ve çözüm geliştirebilme becerilerine sahip olabilme
18 İlaçlar ve sağlık alanında eğitim verebilme, danışmanlık ve denetim yapabilme
19 Eczacılık meslek uygulama alanlarının gerektirdiği çeşitli teknolojik araçlar, bilgi kaynakları ve yazılımlar konusunda yeterli bilgi ve uygulama becerilerine sahip olabilme
20 En az bir yabancı dili kullanarak eczacılık uygulama alanlarındaki bilgi ve gelişmeleri izleyebilme ve meslektaşları ile iletişim kurabilme Yaşam boyu öğrenmenin bilincinde olarak, eczacılık meslek uygulamaları, bilim, teknoloji, çağdaş düşünce ve davranış boyutunda güncel bilgilere sahip olabilme, bu bilgileri geliştirebilme ve derinleştirebilme
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     58
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 50
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   50
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı 1- Resmin Eleştirisi Üzerine (Yazar: Sıtkı M. Erinç) 2- Edebiyat Kuramları ve Eleştiri (Yazar: Berna Moran) 3- Analitik Resim Çözümlemeleri (Yazar: Leyla Varlık Şentürk) 4- 20. Yüzyıl Batı Sanatında Akımlar (Yazar: Ahu Antmen) 5- Sanat ve Estetik Kuramları (Yazar: Nejat Bozkurt)
Yardımcı Kaynaklar Web siteleri: 1- https://ceramicartsnetwork.org/daily 2- https://www.ceramicsnow.org/weekly/ 3- https://muze.gov.tr/muze-detay?SectionId=AMM01&DistId=AMM 4- Modern/Çağdaş Seramik Sanatı: Türkiye’de Seramiğin Öyküsü (Yazar: Ersoy Yılmaz) http://www.openaccess.hacettepe.edu.tr:8080/xmlui/handle/11655/8754?show=full

Ders İle İlgili Dosyalar