Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İLETİŞİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ Birinci Düzey HİT 329 Seçmeli 5 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ.DR.Özlem IŞIK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli ONLINE
Dersin Amacı TOPLAM KALİTE FELSEFESİNİN TEMELLERİ, KALİTE KAVRAMI İLE İLETİŞİMİN İLİŞKİSİ, TOPLAM KALİTENİN İLETİŞİM ÜZERİNE ETKİLERİ VE UYGULAMALARI HAKKINDA KATILIMCILARA BİLGİ VERMEK.
Dersin Tanımı İLETİŞİM VE TOPLAM KALİTE YÖNETİMİ KURUMSAL İŞLEYİŞTE SÜREKLİ İYİLEŞME VE GELİŞMEYİ ESAS ALAN İLKE VE KURALLARI ÇOKLU PERSPEKTİFLE ELE ALAN BİR LİSANS DERSİDİR.

Dersin İçeriği
1 İletişim ve Örgütlerde İletişim Kavramı
2 Toplam Kalite Yönetimi ve Gelişimi
3 Toplam Kalite Yönetimi Felsefesi ve Kalite Anlayışı
4 Kurum İçi İletişim Yöntem ve Araçları
5 Kurum içi İletişim Süreçlerinin İşleyişi
6 Toplam Kalite Yönetimi Yönünden Kurum İçi İletişim
7 Toplam Kalite Yönetiminde Etkim İletişimin Rolü
8 Toplam Kalite Yönetimine İlişkin Örnek Olaylar
9 Toplam Kalite Yönetiminde Etkin İletişimi Engelleyen Faktörler ve Kolaylaştıran Bazı Yaklaşımlar
10 Toplam kalite yönetimi bağlamında KAIZEN Stratejisi
11 Toplam kalite yönetiminde yalın yönetim anlayışı ve değişim mühendisliği
12 Toplam kalite yönetiminin öncü isimleri
13 Toplam kalite yönetimi ve AR-GE çalışmaları-örnek olaylar
14 Toplam Kalite Yönetiminde Karşılaşılması Muhtemel Sorunlar Üzerine Değerlendirmeler
15 Toplam Kalite Yönetiminin 7 Aracı
16 Genel Değerlendirme
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN FELSEFESİNİN ANLAŞILMASI
2 KALİTE KAVRAMI İLE İLETİŞİMİN İLİŞKİSİNİN KURULMASI
3 İLETİŞİMDE KALİTENİN BİLİNCİNE VARILMASI
4 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN KULLANIM ALANLARI VE KAVRAMLARININ ANLAŞILMASI
5 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNİN İLETİŞİM ÜZERİNE ETKİLERİNİN ÖĞRENİLMESİ
6 TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNDE ETKİN İLETİŞİM VE İLETİŞİMİ GELİŞTİRME YÖNTEMLERİ HAKKINDA BİLGİ SAHİBİ OLUNMASI
7 İş faaliyetlerinin iyileştirilmesi ve kuruluşların gelişimine katkı sürecinin anlaşılması
8 Organizasyon içindeki kalite bilincinin artması, yapı içindeki her sürecin iş kalitesini olumlu hale getirmesi ve işletmelerin rekabet konumunun güçlendirilmesi.
9 Çalışanların moral ve motivasyonunu yükselterek pozitif bir kurum kültürü yaratılması.
10 İş güvenliğinin artırılması; kusurların ve israfın önlenmesi

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İletişim ve halkla ilişkiler ve tanıtım alanı ile ilgili bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal, siyasal, sosyal ve kültürel konularda disiplinler arası bir bakış açısıyla yeterli bilgi birikimine sahip olarak bu birikimle tutarlı ve kapsamlı fikirler oluşturup savunabilme becerisine sahip olur.
2 Halkla ilişkiler kuram ve modellerini ve alanı ile ilgili tarihsel gelişim sürecini bilir.
3 Yönetim-organizasyon ve örgütsel davranış hakkında bilgi sahibidir.
4 Halkla ilişkilerde araştırma, planlama, uygulama, ölçme ve değerlendirme ile ilgili bilgi ve beceri sahibi olup, ekip çalışmasına uyum sağlamaya ve zaman sınırlılığı içinde üretim yapmaya yetkindir.
5 Bütünleşik pazarlama iletişimi çerçevesinde halkla ilişkilerin ve tanıtımın önemini ve rolünü bilir.
6 Halkla ilişkilerde kriz yönetimi, risk yönetimi, imaj ve itibar yönetimi konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
7 Stratejik iletişim yönetimine ilişkin medya planlaması ve teknikleri, sponsorluk ve kurumsal sosyal sorumluluk konusunda bilgi ve beceri sahibidir.
8 Yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, rapor yazma, yazılı raporları anlama ve etkin sunum yapabilme bilgi ve becerisine sahiptir.
9 Siyasal iletişim ve lobicilik; uluslararası halkla ilişkiler ve kamu diplomasisi ile ilgili bilgiye sahiptir.
10 Halkla ilişkiler ve tanıtım alanında kampanya, proje yönetimi ve etkinlik yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
11 Alanı ile ilgili uygulamaları, yaratıcı ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, yorumlar ve alanına özgü araştırma, planlama, ürün geliştirme ve uygulama becerisine sahip olur.
12 Mesleği ile ilgili yenilikleri takip ederek, bu doğrultuda yaratıcı içerikler oluşturma ve uygulama yetkinliğine sahiptir.
13 Halkla ilişkiler alanıyla ilgili uluslararası, ulusal mevzuat, mesleki örgütlenmeler ve etik ilkeler hakkında bilgi sahibi olur ve çalışmalarında mesleki etik ilkelerini uygulama becerisine sahip olur.
14 İçinde bulunduğu toplumun ekonomik, sosyal ve siyasal politikalarını ve gündemini yakından izleyip sürdürülebilirlik çerçevesinde değerlendirme yetkinliğine sahip olarak alanıyla ilgili mesleki çalışmaların sürdürülebilir kalkınma hedefleri, kamu yararı kamu hizmeti gibi evrensel ve toplumsal boyuttaki etkilerine, hukuksal sonuçlarına duyarlı olur.
15 Medya mensuplarıyla ilişki yönetimi ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinliğe sahiptir.
16 Medya okuryazarlığı konusunda bilinçlidir ve farklı medya içeriklerini ve uygulamalarını eleştirel bir bakış açısıyla değerlendirebilir.
17 Yapay Zekâ tabanlı uygulamaları halkla ilişkiler araçlarında etkin ve etik bir biçimde kullanabilir.
18 İş hayatındaki uygulamalar ile iş sağlığı ve güvenliği hakkında bilgi ve deneyim sahibi olur.
19 En az bir yabancı dilde alanıyla ilgili sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisine sahip olur.
20 Girişimcilik ve iş geliştirme konularında bilgi ve beceri ye sahip olur.
21 Alanı ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini (yazılım, program, uygulamalar vb.) etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olur.
22 Alanı dışında, kişisel ilgi alanları doğrultusunda tercih ettiği konularda akademik bilgi ve perspektif sahibi olur.
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 16 2 32
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 2 6 12
Ödevler 1 14 14
Sunum / Seminer hazırlama 1 14 14
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 8 8
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 1 1 1
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     93
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 1 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı TOPLAM KALİTE YÖNETİMİNE GÜNCEL BAKIŞ,ÇETİN BEKTAŞ KALİTE YOLCULUĞUNDA HALKLA İLİŞKİLER; AYLİN GÖZTAŞ, E. PELİNBAYTEKİN
Yardımcı Kaynaklar Toplam Kalite Yönetimi, Canan Çetin, Beta Yayınları

Ders İle İlgili Dosyalar