Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
KATI HAL KİMYASI İkinci Düzey MBM 511 Seçmeli 1 7.50 7.50 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TURKCE
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. BİLAL DEMİREL
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı YOK
Dersin Veriliş Şekli YUZ YUZE
Dersin Amacı Malzemelerin kati hal davranışları, kristal yapıların oluşumları, nano teknolojinin temelleri
Dersin Tanımı Malzemelerin kati hal reaksiyonlarının incelenmesi, teknolojik yeni malzemelerin üretimi, kristal orgu yapıların incelenmesi ve teknolojide kullanıldığı yerler

Dersin İçeriği
1 Giriş ve kristal kavramı
2 Kristal yapıları ve morfolojileri
3 Kristallerdeki kimyasal bağlar ve kristallerin davranışları
4 Karışım kristaller
5 Kristal hataları ve stokiometrik olmayan bileşikler
6 Kristal yapı hataları
7 Kuantum sayıları ve Pauling ilkesi
8 Katıların band teorisi
9 Elektriksel özellikler
10 Mühendislik Malzemelerinin Fiziksel ve kimyasal bileşimleri arasındaki ilişkiler
11 Manyetik özellikleri olan malzemelerin kullanım alanları
12 Ferro-piro ve piezo elektrik malzemelerin kullanım alanları
13 Kati çözelti ile kristal yapı tipleri arasındaki ilişki
14 Fluoresans yöntemi ile kimyasal analiz
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Malzemelerin kati hal reaksiyonlarının incelenmesi
2 Teknolojik yeni malzemelerin üretimi
3 Kristal orgu yapıların incelenmesi ve teknolojide kullanıldığı yerler
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Matematik, fen ve Mühendislik bilgilerini uygulama becerisi.
2 Deney tasarlama ve yapma ile deney sonuçlarını yorumlama becerisi.
3 İstenen gereksinimleri karşılayacak biçimde bir sistemi, parçayı veya süreci tasarımlama.
4 Disiplinler arası takımlarda çalışabilme becerisi.
5 Mühendislik problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi.
6 Mesleki ve etik sorumluluk bilinci.
7 Mühendislik çözümlerinin evrensel ve toplumsal boyutlarda etkinliklerini anlamak için gerekli genişlikte eğitim.
8 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
9 Mühendislik problemlerini tanımlayabilme, çözüm yöntemi geliştirme ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygulama ve geliştirebilme becerisi.
10 Çalışmalarını ulusal ve uluslararası ortamlarda yazılı ya da sözlü olarak aktarabilme becerisi.
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 14 14
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 14 14
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     186
AKTS     7.50

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı KATI HALE GIRIS, GUNER GOYMEN, BILAL DEMIREL GAZI KITAPEVI, 2013
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar