Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRKİYE EKONOMİSİ Birinci Düzey D-İKT315 5 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DR. ÖĞR. ÜYESİ AHMET KÖSEOĞLU
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. M. Fatih İlgün
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere tarihsel perspektiften Türkiye ekonomisinin yapısal özellikleri hakkında genel bilgiler sağlamayı amaçlamaktadır.
Dersin Tanımı Bu ders Türkiye ekonomisinin temel dinamiklerini iktidardaki partiler çerçevesinde açıklamaktadır.

Dersin İçeriği
1 TEK PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1923-1950)
2 DEMOKRAT PARTİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1950 – 1960)
3 GÜRSEL HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1960–1961)
4 İNÖNÜ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1961–1965)
5 ADALET PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1965–1971)
6 1971-1980 DÖNEMİ HÜKÜMETLERİ
7 12 EYLÜL ASKERİ HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1980-1983)
8 VİZE
9 ANAVATAN PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (1983-1991)
10 DYP-SHP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1991-1995)
11 REFAH PARTİSİ VE DOĞRU YOL PARTİSİ KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1996-Haziran 1997)
12 ANAP- DSP - DTP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (Haziran 1997-Ocak 1999)
13 DSP-MHP-ANAP KOALİSYON HÜKÜMETİ DÖNEMİ (1999-2002)
14 ADALET VE KALKINMA PARTİSİ HÜKÜMETLERİ DÖNEMİ (2002-2014)
15 SONUÇ VE GENEL DEĞERLENDİRME
16 FİNAL
17 FİNAL
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türkiye ekonomisinin Osmanlı''''nın son döneminden 2000''''li yıllara kadar uzanan tarihsel arka planı açıklanır.
2 Türkiye ekonomisinde gözlenen önemli değişme ve gelişme süreçleri, uluslararası politik ve ekonomik kırılmalarla birlikte ilişkilendirilir.
3 Türkiye ekonomisinin güncel yapısal sorunlarının tarihsel, toplumsal ve siyasi kökenlerini tartışılır.
4 Yüzyıl süresince Türkiye ekonomisine yön veren temel üretim ve bölüşüm kanalları analiz edilir.
5 Türkiye''''deki hükümetlerin ekonomik yönden performansı karşılaştırmalı olarak analiz edilir.
6 Türkiye ekonomisinin temel dinamikleri kapsamlı bir biçimde ele alınır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Çince ses tonları, anlambilim, biçembilim, sözdizimi ve dilbilgisi kuralları hakkında bilgi sahibi olur.
2 Çin yazısının kökeni, evrimi, yazım kuralları ve sözcük anlamlarını öğrenir.
3 Çince konuşma, okuma, dinleme becerisi edinir ve bu becerisini ulusal ve uluslararası platformlarda kullanabilir.
4 Çin edebiyatının, kültürünün ve tarihinin gelişim süreci ile ilgili bilgi sahibi olur.
5 Dinleme, okuma ve çeviri yoluyla çeşitli tür ve konularda hedef dildeki pasajları veya metinleri kavrar ve analiz eder.
6 Bireysel olarak özellikle Çince – Türkçe, Türkçe – Çince çeviri alanında bağımsız çalışır veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
7 Edebiyat, kültür, tarih vb. alanında uygulamalı ve kuramsal bilgileri çözümler ve yorumlar.
8 Özellikle Çin Kültürü alanındaki çeşitli sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.
9 Çinceyi kullanarak alanındaki bilgileri izler ve ilgili alandaki uzman ve uzman olmayan kişi ve kuruluşlarla iletişim halinde olur.
10 Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile birlikte bilgi teknolojilerini kullanır.
11 Çin dili edebiyatı ve kültürü alanındaki bilgileri kullanarak kendi ulusuna objektif bakmayı öğrenerek evrensel bilinç kazanır. Aynı zamanda her türlü kültüre saygı duyar, sosyal adalet bilinci kazanır, tarihi ve kültürel mirasına sahip çıkar.
12 Öğrencilere ödev hazırlama sorumluluk bilinci kazandırır.
13 Mesleki ve bireysel alanlarda yaşam boyu öğrenme becerisine ve yetkinliğine sahip olur.
14 Alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 20 20
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 7 2 14
Toplam iş yükü     114
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Erdem Ekrem, Şanlıoğlu Ö., İlgün F. Türkiye'de Hükümetlerin Makroekonomik Performansı(1950-2007), Detay Yayıncılık, Ankara, 2009
Yardımcı Kaynaklar Şahin, Hüseyin. Türkiye Ekonomisi, 11 Baskı, Ezgi Kitapevi Yayınları, Bursa, 2011.

Ders İle İlgili Dosyalar