Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TÜRK EĞİTİM TARİHİ Üçüncü Düzey BSÖ 206 4 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör DOÇ. DR. KERİMHAN KAYNAK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı OKUTMAN HASAN AKSOYAK
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Türk eğitim siteminin tarihi gelişiminin kavratılacak ve Cumhuriyet dönemi eğitim sisteminin gelişimi tematik olarak kazandırılacak.
Dersin Tanımı Yakın dönem Türk eğitim alanındaki gelişmeler. En iyi şekilde Türk Eğitim Tarihini tanıtmak ve anlatmak

Dersin İçeriği
1 Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Diğer Disiplinlerle İlişkisi.
2 Beden Eğitimi ve Spor Tarihinin Kaynakları.
3 Tarih Öncesi (Prehistorik) Çağlarda Beden Eğitimi ve Sporun Tarihi Temelleri.
4 İlk Çağda Değişik Coğrafyalarda Beden Eğitimi ve Spor.
5 Türklerde Beden Eğitimi ve Spor.
6 Eski Yunan’da Beden Eğitimi ve Spor. Eski Yunan’da Spor Festivalleri.
7 Antik Olimpiyat Oyunları’nın Doğuşu, Uygulanışı ve Sonu.
8 Romalılarda Beden Eğitimi ve Spor Etkinlikleri.
9 Orta Çağ’da Beden Eğitimi ve Spor.
10 Yeni Çağ’da Beden Eğitimi ve Spor.
11 Modern Olimpiyat Oyunları ve Baron Pierre De Coubertin.
12 Olimpik Barış Düşüncesinin Etkileri ve Modern Olimpik Hareket
13 Modern Olimpiyat Oyunları’nda Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti.
14 Modern Olimpiyat Oyunları’nda Osmanlı Devleti ve Türkiye Cumhuriyeti.
15 Final Sınavı
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Türk eğitim tarihi dersi öğretim programının üniteleri ve açılımları.
2 Türk eğitim tarihi hakkında bilgi sahibi olma
3 geçmişten günümüze kurulan eğitim kurumlarını ve işlerini bilme
4 Türk eğitim tarihi sorunlarını bilme
5 Geçmişten günümüze eğitimin değişiklikleri hakkında bilgi sahibi olma
6 Günümüz eğitimini geçmiş eğitimi ile kıyaslayabilme
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 1 12
Ödevler 8 1 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 10 1 10
Toplam iş yükü     75
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Demiray, Uğur (Ed.) (2003). Genel İletişim. İstanbul: Pegem. *2. Oskay, Ünsal (2005). İletişimin ABC'si. İstanbul: Der Yayınları. *3. Erdoğan, İrfan (2002). İletişimi Anlamak. Ankara: Ark Yayınevi. Fiske, John (2003). İletişim Çalışmalarına Giriş, Çeviren: Süleyman İrvan. İstanbul: Bilim ve Sanat.
Yardımcı Kaynaklar Zıllıoğlu, Merih (1996). İletişim Nedir?, İstanbul: Cem Yayınları. Cüceloğlu, Doğan (1995). İyi düşün doğru karar ver : etkili yaşamanın temel boyutları üzerine Yakup Bey'le söyleşiler. 10. bs. İstanbul : Sistem Yayıncılık.

Ders İle İlgili Dosyalar