Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
EĞİTİM DENETİMİ Üçüncü Düzey EGB 530 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı PROF. DR. MUSTAFA ÇELİKTEN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli yüz yüze
Dersin Amacı Bu ders; öğretim, denetim ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların ve süreçlerin bilinmesini sağlayarak, öğretim ve denetim süreçlerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme davranışlarını kazandıracaktır.
Dersin Tanımı Bu ders; öğretim, denetim ve değerlendirme ile ilgili temel kavramların ve süreçlerin bilinmesini sağlayarak, öğretim ve denetim süreçlerini çözümleyebilme ve değerlendirebilme davranışlarını kazandıracaktır.

Dersin İçeriği
1 Tanışma, Ders içeriği ve Kaynakların duyurulması
2 Denetim Kavramı ve İşlevi
3 Denetim ve Değerlendirme Kavramları ve İlişkisi
4 Denetimin Boyutları
5 Denetimin İlkeleri ve Süreçleri
6 Denetçi Rolleri
7 Denetimde İnsan İlişkileri
8 Ara sınav
9 Kliniksel Denetim ve Aşamaları
10 Sınıf İçi Etkinliklerin Gözlenmesi
11 Öğretmen Ediminin Değerlendirilmesi
12 Öğretmen Ediminin Çoklu Veri Kaynaklarına Dayalı Değerlendirilmesi
13 Öğretmen Ediminin Geliştirilmesi
14 Yarıyıl sonu Sınavı
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Öğretim, denetim ve değerlendirme ile ilgili temel kavramlar bilgisi.
2 Denetimle ilgili ilkeler bilgisi.
3 Denetimle ilgili ilkeleri açıklayabilme.
4 Denetim sisteminin işleyişini çözümleyebilme.
5 Denetim sisteminin işleyişini değerlendirebilme
6 Denetimi raporlama
7 Denetimide yeni yaklaşımları kavrayabilme
8 Denetim yaklaşımlarını karşılaştırma
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Lisans yeterliklerine ek olarak, diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının moleküler düzeydeki kompozisyonları, hastalık etyolojisi, tedavi yöntemleri ve hastalığın yaygınlık ve korunma yöntemleri ile ilgili bilgilerini güncel ve ileri düzeyde değerlendirilebilir ve alanlar arasında ilişki kurabilir.
2 Lisans düzeyinden farklı olarak özgün ve spesifik konular hakkında bilgi sahibi olur.
3 Diş (periodontal) ve diş benzeri (implant çevresi) yapıların çevre dokularının hastalıklarının teşhis ve tedavisi ile ilgili gerekli araç ve ekipman ile materyal bilgisine sahiptir.
4 Alanında bilim ve teknolojiye yenilik getirme koşuluyla araştırma yetisi kazanır
5 Bilim alanında yeni bir tedavi yöntemi geliştirebilir, özgün bir araştırma tasarlayıp gerçekleştirebilir.
6 Ulusal ve uluslar arası alanlarda, alanı ile ilgili makale yayınlayabilir.
7 Alanı ile ilgili özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
8 Alanı ile ilgili materyal ve teknikleri kullanabilir ve proje geliştirebilir.
9 Ulusal, uluslar arası ve disiplinler arası çalışmalarda yazılı ve sözlü etkili iletişim kurabilir. Meslek grubunu temsil edebilir.
10 Akademik ve profesyonel anlamda bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel ilerlemeleri hastasına aktarabilir ve hasta tedavisini en üst seviyede tamamlar.
11 Genel etik kurallarına uygun davranır.
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 13 3 39
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 13 2 26
Ödevler 0 15 0
Sunum / Seminer hazırlama 4 20 80
Kısa sınavlar 1 1 1
Ara sınavlara hazırlık 1 3 3
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     149
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Ağaoğlu, Esmahan (1997). Eğitimde Klinik Denetim. Eskişehir:Anadolu Üniversitesi Yay. A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi (1986). Eğitim Yönetiminde Denetleme ve Değerlendirme Sempozyumu. Ankara:A.Ü. Eğitim Bilimleri Fakültesi Yayınları. Aydın, İnayet (2005). Öğretimde Denetim. Ankara:Pegem-A Yayıncılık.
Yardımcı Kaynaklar Aydın, Mustafa (1993). Çağdaş Eğitim Denetimi. Ankara:Pegem Yayınları. Başar, Hüseyin (1995). Eğitim Denetçisi. Ankara:Pegem Yayınları. Başar, Hüseyin (1995). Öğretmenlerin Değerlendirilmesi. Ankara:Pegem Yayınları. Taymaz, Haydar (1997). Eğitim Sisteminde Teftiş. Ankara:TAKAV Matbaası.

Ders İle İlgili Dosyalar