Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
FİZİK-I Birinci Düzey FİZ 117 Zorunlu 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. FEVZİYE YAŞUK
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. DR. Ayhan GÜLDESTE
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Arş. Gör. Doç. Dr. Mehmet Ertaş
Dersin Veriliş Şekli Yazı Tahtası kullanarak yüz yüze sözlü anlatım
Dersin Amacı Öğrenciye mekanikle ilgili temel kavram ve prensipleri kavratmak, öğrencilerin mühendislik müfredatında alacakları dersler için gerekli altyapıyı oluşturacak olan fiziksel kavram prensipleri öğretmek
Dersin Tanımı Fizik öğrenmenin önemi, fiziğin en temel bilimlerden biri olmasından kaynaklanır. Tüm disiplinlerde çalışan bilim insanları, Örnegin moleküllerin yapısın inceleyen kimyagerlerden tutunda, insan faaliyetlerinin atmosfer ve okyanusları nasıl etkilediğini inceleyen iklim bilimciler fizik kavramlarını kullanır. Tüm mühendislik ve teknolojinin temelide fiziktir.

Dersin İçeriği
1 Birimler, Fiziksel Nicelikler
2 Vektörler
3 Doğrusal (bir boyutlu) Hareket
4 İki ve Üç boyutlu Hareket
5 Newton''un Hareket Kanunları
6 Newton Kanunlarının Uygulamaları
7 İş ve Kinetik Enerji
8 Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu
9 Momentum, İtme ve Çarpışma
10 Katı Cisimlerin Dönme Hareketi
11 Dönme Hareketinin Dinamiği
12 Denge ve esneklik
13 Periyodik Hareket
14 Periyodik Hareket
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Birimler, fiziksel büyüklükler, vektör kavramı hakkında bilgi sahibi olmak ve birim sistemleri arasında dönüşüm yapabilmek.
2 Doğrusal (bir boyutlu) Hareket, İki ve Üç boyutlu Hareket konusunu öğrenmek ve bu hareketlere ait fiziksel kavramlar hakkında bilgi sahibi olmak.
3 Newton Kanunları öğrenmek ve Newton kanunlarını problemlere uygulama becerisi kazanmak.
4 İş, güç, Enerji (Kinetik enerji, potansiyel enerji ) kavramlarını anlamak, enerjinin korunumu hakkında bilgi sahibi olmak ve bunlar arasındaki ilişki kurabilmek.
5 Momentum, İtme ve Çarpışma konularını kavramak ve çarpışma olaylarını analiz etmek.
6 Katı Cisimlerin Dönme Hareketinde; Açısal konum, açısal hız ve açısal ivme kavramlarını öğrenmek ve katı cisimlerin dönme hareketinin analizini yapabilmek.
7 Denge konusu hakkında bilgi sahibi olmak ve ağırlık merkezi ile kütle merkezi arasındaki farkı açıklayabilmek.
8 Periyodik hareket konusunu anlamak ve periyodik hareketin düzgün dairesel hareket yasalarıyla ilişkisini kurabilmek.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 1a) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olma becerisi.
2 1b) Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
3 2) Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi.
4 3) Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi.
5 4) Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi.
6 5) Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi.
7 6) Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi.
8 7a) Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi.
9 7b) En az bir yabancı dil bilgisine sahip olma becerisi.
10 7c) Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
11 8a) Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci.
12 8b) Bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi.
13 9) Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
14 10) Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
15 11) Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; Mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 15 15
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 25 25
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     100
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Fen ve Mühendislik için Fizik, Raymond A. Serway, Robert J Beichner, Cilt I, Palme Yayıncılık
Yardımcı Kaynaklar Young ve Freedman Sears ve Zemansky'nin Üniversite Fiziği, Cilt I, Pearson Education yayıncılık

Ders İle İlgili Dosyalar