Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
İSLAM FELSEFESİNE GİRİŞ Birinci Düzey FEL206 Seçmeli 4 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Doç. Dr. Mustafa Yıldız
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı İslam dünyasında felsefenin temel kavram ve sorunlarını genel hatlarıyla tanımak
Dersin Tanımı İslam kültür ve medeniyetinde felsefenin yeri

Dersin İçeriği
1 İslam ve Felsefe
2 Din, Felsefe ve Akıl kavramları
3 İslam felsefesinin Oluşumunda İç ve Dış Kaynaklar
4 Çeviri Hareketi
5 Ekolleşmeler
6 Endülüs'te Felsefe
7 Arasınav
8 Felsefe-Kelam İlişkisi
9 Felsefe Tasavvuf İlişkisi
10 Ontolojik Problemler
11 Epistemolojik Problemler
12 Etik Problemler
13 Siyasi Problemler
14 Peygamberlik Problemi
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 İslam Felsefesinin ne olduğunu öğrenir.
2 İslam Felsefesi akımlarını öğrenir.
3 Felsefe-din ilişkisini öğrenir.
4 İslam Felsefesinin temel düşünürlerini ve problemlerini bilir.
5 Felsefe-Kelam ilişkisini öğrenir.
6 İslam Felsefesinin miras aldığı felsefi geleneği tanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Felsefe Bölümü mezunları felsefe tarihi ve disiplinleri ile ilgili yeterli bilgiye sahiptirler.
2 Felsefe eğitiminin evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkileri konusunda farkındalığa sahiptir.
3 Çağdaş felsefe konuları ve çağın kültürel sorunları hakkında bilgi sahibidir.
4 Felsefedeki problemleri saptama, tanımlama ve tartışma becerisine sahiptir.
5 Literatür tarama, metin okuma, yazma ve yorumlama becerisine sahiptir.
6 Disiplinlerarası okuma ve bu okuduklarını çözümleme becerisine sahiptir
7 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar.
8 Eleştirel düşünme ve sorgulama becerisine sahiptir.
9 Felsefe alanında edindiği bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır.
10 Felsefe alanında edindiği bilgi ve becerileri güncel olayları ele alırken değerlendirir.
11 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle, felsefe, sanat, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme alışkanlığı edinir.
12 Bireysel olarak ve bir grup içerisinde etkin biçimde çalışır.
13 Kültürel, sosyal, etik, estetik ve politik problemlerin ortaya konmasına ilişkin uygun kavramlaştırma yollarını bulur.
14 Etik değerleri gözeterek sorumluluk bilinci geliştirir.
15 Felsefede araştırma yapabilmek için gerekli olan kaynakları ve modern araçları kullanır.
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 5 0
Ara sınavlar 0 2 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 5 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 2 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     70
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Macid Fahri, İslam Felsefesi Tarihi, (İstanbul: İklim Yayınları, 1992); Hasan Şahin İslam Felsefesi Tarihi Dersleri, (Ankara: İlahiyat Yayınları, 2000);
Yardımcı Kaynaklar İslam Felsefesi Tarihi, Editör: Seyyid Hüseyin Nasr, Oliver Leaman (İstanbul: Açılım Kitap, 2011)

Ders İle İlgili Dosyalar