Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
OSMANLICA-II (EL YAZMASI METİNLER) İkinci Düzey İTS 532 2 7.00 7.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. FUNDA DEMİRTAŞ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüzyüze
Dersin Amacı Öğrenciye yazı çeşitlerini okumaya yönelik gerekli bilgi ve uygulamanın kazandırılmasıdır.
Dersin Tanımı Farklı yazı çeşitlerinin okunması.

Dersin İçeriği
1 Paleografi İlmi; Osmanlı Dönemi Türk Yazısı
2 Hat nedir?
3 Hat çeşitleri ve hattatlarımız
4 Kufi yazı çeşidi ve metin okumaları
5 Nesih yazı çeşidi ve metin okumaları
6 Sülüs yazı çeşidi ve metin okumaları
7 Muhakkak yazı çeşidi ve metin okumaları
8 Reyhani yazı çeşidi ve metin okumaları
9 Tevki yazı çeşidi ve metin okumaları
10 Rikâ'' yazı çeşidi ve metin okumaları
11 Talik yazı çeşidi ve metin okumaları
12 Siyakat yazı çeşidi ve metin okumaları
13 Rik’a yazı çeşidi ve metin okumaları
14 Divani yazı çeşidi ve metin okumaları
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Paleografi ve hat hakkında bilgi sahibi olur.
2 Osmanlı dönemi Türk yazısı hakkında bilgi sahibi olur.
3 Farklı yazı çeşitlerinin özelliklerini bilir.
4 Metin ve arşiv belgesi bazında en çok kullanılan yazı çeşitlerini tanır.
5 Nesih, Talik ve Rik''a gibi en çok kullanılan metin yazılarını rahatça okuyabilme becerisi kazanır.
6 Talik, Rik''a, Divânî ve Siyakat gibi en çok kullanılan arşiv yazı çeşitlerini rahatça okuyabilme becerisi kazanır.
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Araştırma yöntem - tekniklerini bilmek ve alanında uygulayabilmek
2 Alanında proje geliştirmek, projesini uygulayarak hayata geçirebilmek
3 Alan içi ve çok alanlı takımlarda etkin çalışmak ve/veya liderlik rolü üstlenebilmek
4 Güncel yayınları, oluşum ve aktiviteleri takip etmek, katılımcı olabilmek
5 Evrensel, ulusal, yerel sanat ve tasarım değerlerinin farkında olabilmek
6 Herhangi bir sanat eserini çözümleyici ve eleştirel bakış açısı ile değerlendirebilmek
7 Estetik beğeni yetkinliğine sahip olmak ve bu yönünü sanat görüşlerine, tasarımlarına yansıtabilmek
8 Çağdaş sanat tasarım materyal ile tekniklerini kullanmak ve estetik bir ürün yaratabilmek
9 Etik kurallara uymak ve sosyal sorumluluk bilinci taşıyabilmek
10 Alanında paylaşıma açık sanatsal etkinlikler düzenlemek; Yaptığı çalışmaları diğerlerine etkili bir şekilde sunabilmek
11 Alanında kullanılan yeni yöntem -teknikleri bilmek ve özgün tasarımlarına ulaşmada kullanabilmek
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 14 2 28
Sunum / Seminer hazırlama 14 2 28
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 3 3
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 14 1 14
Toplam iş yükü     146
AKTS     6.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Farklı yazı çeşidine sahip metin ve arşiv belgelerinden alınan yazı örnekleri.
Yardımcı Kaynaklar

Ders İle İlgili Dosyalar