Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ESKİ TÜRK EDEBİYATI 2 Üçüncü Düzey TÖP 210 4 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Prof. Dr. KUDRET ALTUN
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Türklerin İslamiyeti kabulü ile başlayan medeniyet tarihimizi tarihi metinlerden hareketle öğrencilere kavratmak. Öğrencilerin metinlere yapısalcı olarak yaklaşmalarını sağlamak. Metinlerde hareketle 16-19. yy. arası Türk Kültür tarihini öğrencilere kavratmak.
Dersin Tanımı 16. yy. divan edebiyatı gelişimi, şahsiyetler, eserler, örnek metinler; 17. yy. divan edebiyatı gelişimi, şahsiyetler, eserler, örnek metinler; 18. yy. divan edebiyatı gelişimi, şahsiyetler, eserler, örnek metinler; 19. yy. divan edebiyatı gelişimi, şahsiyetler, eserler, örnek metinler

Dersin İçeriği
1 • 16. Yy. Klasik/Altın Çağ
2 • 16. yy. Divan Edebiyatı gelişimi, şahsiyetler, eserler, örnek metinler
3 • Fuzuli ve Bâkî’nin Hayatı ve Edebî Kişiliği
4 • Fuzuli ve Bâkî’nin Eserleri
5 • 17. Yüzyıl Edebiyat Tarihinin önemli şahsiyet ve eserleri
6 • Nefî’nin Hayatı, Edebî Kişiliği ve Eserleri
7 • Türk Edebiyatının heccavı Nefî’nin retorik tahlili
8 • Türk Edebiyatının Hikemi Şairi Nâbî ve Hikemî Şiir
9 • Türk Edebiyatında Hikemi Şairi Nâbî ve Nasihatnamaler
10 • Nedîm’in Hayatı ve Edebî Kişiliği
11 • Nedîm ve Mahallileşme Akımı
12 • Şeyh Gâlib’in Hayatı ve Edebî Kişiliği
13 •18. yy. Divan Edebiyatı gelişimi, şahsiyetler, eserler, örnek metinler
14 • Hüsn ü Aşk tesirleri, Türk ve Dünya Edebiyatındaki yeri
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dönemin metinlerinden hareketle klasik estetik hakkında bilgi edineceklerdir.
2 Edebiyatımızın gelişim süreci hakkında örneklere dayalı sağlam bilgi sahibi olur, dönemlerin şair ve yazarlarını eserleriyle birlikte tanır.
3 Klasik Edebiyatımızın metin tahlilleri yoluyla nazım ve nesiri yorumlama yeteneği kazanır.
4 Klasik Çağ sosyal hayat ve Osmanlı medeniyetini tanır.
5 Derste öğrendiği yöntem ve tekniklerle ileride şiiri ve hayatı nasıl yorumlayacağını kavrar.
6 Klasik Edebiyatımıza yönelik bakış açısı kaynak eserlere gidilerek geliştireceklerdir.
7 Klasik Dönemlerin şair ve yazarlarını eserleriyle birlikte tanır.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Fizyoloji bilgisini üst düzeyde kullanarak fizyoloji ile ilgili hipotezleri kurma, çözme ve geliştirebilme.
2 Fizyoloji alanına yenilik getiren bir düşünce, bilimsel yöntem, tasarım veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve uygulamayı fizyoloji alanına uygulayabilme.
3 Fizyoloji ile ilgili özgün bir araştırma sürecini uygun teknolojileri kullanarak tasarlayabilme, uygulayabilme, sonuçlandırabilme ve yönetebilme.
4 Fizyoloji alanında en yeni bilgilere ulaşabilme ve bunları sistemli bir biçimde değerlendirebilme.
5 Fizyoloji alanında gerçekleştirdiği akademik çalışmaların sonuçlarını saygın yurtiçi ve yurtdışı akademik ortamlarda sunabilme ve yayınlayabilme
6 Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirebilme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarabilme.
7 Fizyoloji alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilme
8 Kendi alanı, diğer tıp alanlarında çalışanlar ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü iletişim kurma, işbirliği yapma, görüşlerini savunabilme.
9 Özgün ve disiplinler arası sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilme
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 12 2 24
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 2 24
Ödevler 4 2 8
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 2 4
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 2 2 4
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 10 2 20
Toplam iş yükü     86
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Mine Mengi, Eski Türk Edebiyatı Tarihi; Vasfi Mahir Kocatürk, Türk Edebiyatı Tarihi. Ahmet Atilla Şentürk(1999) Osmanlı Şiiri Antolojisi, İstanbul: YKY. Muhammet Nur Doğan (Haz.)(2015). Leyla ve Mecnun. Yelkenli Yayınları. İskender Pala(2016). Ansiklopedik Divan Şiiri Sözlüğü. Kapı Yayınları. Muhammet Nur Doğan (Haz.)(2015) Hüsn ü Aşk. Yelkenli Yayınları. Nihad Sami Banarlı. Resimli Türk Edebiyatı Tarihi. MEB Yayınları.
Yardımcı Kaynaklar Halil Erdoğan Cengiz, Divan Şiiri Antolojisi.

Ders İle İlgili Dosyalar