Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
GENEL PAZARLAMA Birinci Düzey TUR303 5 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör PROF. DR. KENAN GÜLLÜ
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. KENAN GÜLLÜ
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı Yok
Dersin Veriliş Şekli Sözlü ve görsel anlatım, sunum, tartışma, ödev
Dersin Amacı Pazarlama ilgili temel kavram ve bilgilerle, pazarlama kavram ve uygulamasının verilmesi, aralarındaki ilişkiyi ortaya koyabilme, güncel iş pazarlama ile öğrenilen kavramlar arasındaki ilişkiyi görme.
Dersin Tanımı Bu ders kapsamında, genel pazarlama kavramları, pazar bölümleme, tüketici davranışları, pazarlama araştırmaları, pazarlama bileşenleri, uluslararası pazarlama konuları ele alınacaktır.

Dersin İçeriği
1 Genel olarak pazarlama
2 Pazar bölümlemesi, hedef pazar seçimi ve konumlandırma
3 Stratejik planlama ve pazarlama planlaması
4 Pazarlar ve tüketici davranışları
5 Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgisi
6 Ürün geliştirme
7 Fiyatlandırma
8 Ara Sınav
9 Dağıtım
10 Bütünleşik pazarlama iletişimi
11 Tutundurma bileşenleri
12 İnternette pazarlama ve doğrudan pazarlama
13 Küresel pazarlama
14 Hizmet pazarlaması
15 Pazarlama etiği
16 Dönem Sonu Sınavı
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Genel pazarlama kavramları, tüketici, pazar, pazarlama araştırması ve pazarlama bileşenleri öğrenilmiş olacaktır.
2 Pazar bölümlemesi, hedef pazar seçimi ve konumlandırma öğrenilmiş olacaktır.
3 Stratejik planlama ve pazarlama planlaması öğrenilmiş olacaktır.
4 Pazarlar ve tüketici davranışları öğrenilmiş olacaktır.
5 Pazarlama araştırması ve pazarlama bilgisi öğrenilmiş olacaktır.
6 Pazarlama bileşenleri öğrenilmiş olacaktır.
7 Uluslararası pazarlama çevresi öğrenilmiş olacaktır.
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Kur’an ve Sünnet çerçevesinde bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahiptir. (Yetkinlik)
2 İlahiyat alanında temel kavramları ve kavramlar arası ilişkileri açıklar. (Bilgi)
3 İlahiyat ile ilgili ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgilere (Tarihi ve güncel, araç ve gereçlere ilişkin, saha çalışmalarında uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerine ilişkin, ilahiyatla ilgili diğer kaynaklarda desteklenen) sahiptir. (Bilgi)
4 İlahiyat alanında değişmez olan ve değişebilen bilgileri ayırt eder. (Beceri)
5 Klasik ve güncel dini meseleleri tespit etme, tanımlama, yorumlama, tahlil etme, terkip etme ve çözme becerisine sahiptir. (Beceri)
6 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında evrensel ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahiptir. (Yetkinlik)
7 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
8 İlahiyat alanına ilişkin temel kaynakları asli dilinden (Arapça) okuyup anlayabilir. (Yetkinlik)
9 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrar ve dayandığı temelleri açıklar. (Bilgi)
10 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahiptir. (Yetkinlik)
11 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirir. (Yetkinlik)
12 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahiptir. (Bilgi)
13 Kuran-ı Kerim okuma, anlama ve öğretme konusunda teorik ve pratik yeterlilik kazanır. (Beceri)
14 İslam’ın temel kaynakları ışığında din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahiptir. (Beceri)
15 İlahiyat alt dallarının birbiri ile ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak, disiplinler arası araştırma-inceleme, yorum, analiz ve değerlendirme yapar. (Beceri)
16 Dini/Manevi danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahiptir. (Beceri)
17 Dünya dinlerinin temel inanç esasları ve uygulamalarını tanır. (Bilgi)
18 İlahiyatla ilişkili başlıca ekoller, kuramlar ve meseleler hakkında yeterli düzeyde bir kavrayışa sahip olur. (Bilgi)
19 İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri; eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır. (Yetkinlik)
20 İlahiyat alanının gerektirdiği bilişim ve bilgi teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. (Yetkinlik)
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 3 4 12
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 5 3 15
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 2 4 8
Toplam iş yükü     65
AKTS     3.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Nakip, Mahir, İnci Varinli, Mustafa Gülmez (2012), Güncel Pazarlama Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara.
Yardımcı Kaynaklar Mucuk, İsmet (2010), Pazarlama İlkeleri, Türkmen Yayıncılık, İstanbul.

Ders İle İlgili Dosyalar