Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
UZMANLIK ALAN DERSİ 1 Üçüncü Düzey KTS 751 3 5.00 5.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yüksek Lisans müfredatında belirlenmiş zorunlu ders yükünün tamamlanması gerekir.
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Yrd. Doç. Dr. Ceyhan YÜCEL, Yrd. Doç. Dr. Seda ÇALIŞIR HOVARDAOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı --
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze
Dersin Amacı Yüksek lisans tez çalışmasında kentsel tasarım alanında çalışacak öğrencilere danışman tarafından bilgi, görgü ve deneyimlerin aktarılması, tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşması ve yürütülmesi yanında öğrencilere bilimsel etik, çalışma disiplini ile alanındaki güncel literatürü belirleyip izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması.
Dersin Tanımı Yüksek lisans derslerini tamamlayarak tez çalışmasına başlayan öğrencilere, çalışma yaptığı uzmanlık alanının kapsamı ve temel bilimsel çerçevesi hakkında akademik düzeyde bilgi birikimin sağlanması hedeflenmektedir. Öğrencinin bu çerçeve içerisinde tez çalışmasının gerekçesini, konusunu, kapsamını, sınırlarını ve çalışma alanına yapacağı katkısını daha sağlıklı ve akademik disiplin içerisinde belirlemesi beklenmektedir. Bu kapsamda kentsel tasarım alanında güncel literatürün izlenerek mevcut ve gelecekte olası gelişmelerin tartışılması hedeflenmektedir.

Dersin İçeriği
1 Tasarım bilimleri ve kentsel tasarım disiplinine ilişkin temel kavramsal bilgiler - 1
2 Tasarım bilimleri ve kentsel tasarım disiplinine ilişkin temel kavramsal bilgiler - 2
3 Kentsel tasarım alanının bilimsel geçmişi ve gelişimi
4 Kentsel tasarım alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 1
5 Kentsel tasarım alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 2
6 Kentsel tasarım alanında güncel kavramlar ve uygulamalar - Kuramsal tartışmalara ilişkin literatür taraması - 3
7 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Tarihsel çevrelerde mekansal düzenleme örnekleri
8 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Kentsel dış mekan düzenleme örnekleri
9 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Kentsel mekanda açık alan düzenleme örnekleri
10 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Fiziksel mekan düzenlemesinde yapı ve dış mekan ilişkisine yönelik uygulama örnekleri - 1
11 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Fiziksel mekan düzenlemesinde yapı ve dış mekan ilişkisine yönelik uygulama örnekleri - 2
12 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Fiziksel mekan düzenlemesinde yapısal çevre oluşturma ve düzenleme örnekleri - 1
13 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Fiziksel mekan düzenlemesinde yapısal çevre oluşturma ve düzenleme örnekleri - 2
14 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Fiziksel mekan düzenlemesinde yapısal çevre oluşturma ve düzenleme örnekleri - 3
15 Kentsel tasarım alanında güncel uygulama örnekleri - Fiziksel mekan düzenlemesinde yapısal çevre oluşturma ve düzenleme örnekleri - 4
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Kentsel tasarım kuramı konusunda bilgi sahibi olma
2 Kentsel tasarım alanında mekansal ilişkileri kavrayabilme becerisi
3 Kentsel mekanı oluşturan unsurların belirlenmesi ve düzenlenmesi konusunda bilgi ve deneyim sahibi olma
4 Kentsel mekan tasarımı konusunda güncel literatürü takip edebilme
5 Kentsel mekanda yaşanan problemleri algılayabilme ve tartışabilme becerisi kazanma
6 Kentsel mekanda tasarımı ve düzenlemesi konusunda öneriler ortaya koyabilme becerisi
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri özgün düşünce ve/veya araştırma ile uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve bilime yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşabilir.
2 Bilime yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulayabilir, özgün çalışmalarla bilime katkıda bulunabilir.
3 Alanındaki yeni bilgilere sistematik bir biçimde yaklaşabilir ve alanıyla ilgili ileri düzeyde araştırma yapma becerisine sahip olur.
4 Çeşitli disiplinler, eğitim alanı ve alt alanları arasında ilişkiler kurar, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
5 Özgün bir araştırmayı, tasarlayabilir ve gerçekleştirebilir.
6 Yeni ve karmaşık fikirlerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir.
7 Ulusal ve/veya uluslararası dergilerde alanı ile ilgili bilimsel makale yayınlayarak alanındaki bilginin sınırlarını genişletebilir.
8 Özgün ve disiplinler arası çalışmalarda liderlik yapabilir.
9 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirebilir
10 Öğretim sürecini etkileşimli ve etik zeminde sürdürebilir.
11 Alanıyla ilgili bilgi ve becerileri öğrencilerine kazandırmak için etkili eğitim stratejileri geliştirebilir ve uygulayabilir.
12 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, bunları geliştirir ve gerektiğinde değiştirmeye yönelik eylemleri yönetebilir
13 Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunma yetkinliğini sergiler.
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 4 60
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 15 2 30
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 3 3
Araştırma 15 2 30
Toplam iş yükü     125
AKTS     5.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   100
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı
Yardımcı Kaynaklar Konu ile ilgili olarak yayınlanmış ve sunulmuş güncel tüm yayınlar izlenir.

Ders İle İlgili Dosyalar