Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ATIKSU ARITMA TEKNOLOJİLERİ İkinci Düzey ÇM 423 7 3.00 3.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Ön koşul yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HAMDİ MIHÇIOKUR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Yüz yüze, sınıf dersleri
Dersin Amacı Temel atıksu arıtma teknolojileri hakkında bilgi sahibi olma.
Dersin Tanımı Çevre Mühendisliğinde kullanılan atıksu arıtma teknolojileri ve bunların işletişi hakkında bilgi veren bir derstir.

Dersin İçeriği
1 Arıtma teknolojilerine genel bakış.
2 Fiziksel Arıtma Teknolojileri-1
3 Fiziksel Arıtma Teknolojileri-2
4 Fiziksel Arıtma Teknolojileri-3
5 Kimyasal Arıtma Teknolojileri-1
6 Kimyasal Arıtma Teknolojileri-2
7 Kimyasal Arıtma Teknolojileri-3
8 Biyolojik Arıtma Teknolojileri-1
9 Biyolojik Arıtma Teknolojileri-2
10 Biyolojik Arıtma Teknolojileri-3
11 Biyolojik Arıtma Teknolojileri-1
12 Modern Arıtma teknolojileri
13 Modern Arıtma teknolojileri
14 Modern Arıtma teknolojileri
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Fiziksel, Biyolojik ve kimyasal arıtma teknolojileri hakkında bilgi sahibi olmak.
2 Fiziksel kimyasal ve biyolojik teknolojilerin işletilmesi, avantaj ve dezavantajlarını kavrayabilmek.
3 Modern arıtma teknolojileri hakkında fikir sahibi olmak.
4
5
6
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Bilimsel araştırma yaparak bilgiye erişme, değerlendirme ve yorumlama yeteneği kazanmak ve Senatonun belirlediği tez yazım kriterlerine uygun olarak kalitesi yüksek tezler yapma bilgi ve becerisine sahip olmak.
2 Mesleki alanda derin bilgi kazanmak ve mevcut bilgiyi uygulamada kullanabilmek.
3 Türkçe eğitimi ve öğretimi alanındaki problemlerle ilgili verileri toplama, analiz etme ve yorumlama ile ilgili yeterliliklere sahip olmak.
4 Türkçe öğretimi alanındaki bir araştırmanın altyapısını kurma, araştırma projelerine katılma, ulusal ve uluslar arası seminer ve kongrelere katılma yeterliliklerine sahip olmak
5 Lisans eğitimi sürecinde alınan temel bilgilerin nasıl kullanılacağını kavramak, yeterli olmayan bilgi becerileri tamamlama yeterliliğine sahip olmak.
6 Mesleki yaşamda sürekli gelişmelerden haberdar olmak ve kendini geliştirme yetkinliğine sahip olmak.
7 Türkçenin eğitimi ve öğretimindeki temel sorunları görmek, bunlara çözümler üretebilecek akademik yeterliliğe sahip olmak.
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 2 28
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 10 10
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 1 10 10
Toplam iş yükü     88
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 100
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   100
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı -
Yardımcı Kaynaklar -

Ders İle İlgili Dosyalar