Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi D.TİPİ AKTS Kredisi Ders Bilgileri
ELEKROANALİTİK YÖNTEMLER VE UYGULAMALARI Birinci Düzey EAK 532 1 8.00 8.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. İSMAİL ÖÇSOY
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı yok
Dersin Veriliş Şekli Derste temel olarak, konu hakkında teorik bilgiler verilecektir. Teorik bilginin yanısıra, öğrenciye potansiyometrik pKa ve kompleks oluşum tayinine yönelik uygulamalar yaptırılacak, bundan sonra her öğrenci iki örneği kendisi çalışacaktır. Voltametrik yöntemlere ilişkin bilimsel makaleler incelenecektir. Son derste öğrenci bir proje sunumu gerçekleştirecektir
Dersin Amacı Bu derste, öğrenciye, pKa ve kompleks oluşum sabitlerinin potansiyometrik yöntemle tayininin öğretilmesi ve voltametrik tekniklerle ilgili genel bir bilgi verilmesi hedeflenmiştir. Dersin sonunda, öğrencinin, Irwing-Rossotti yöntemine gore pKa ve kompleks oluşum sabitlerinin tayinini tek başına yapabilir hale gelmesi beklenmektedir.
Dersin Tanımı Potansiyometri, potansiyometrik yöntemle pKa ve kompleks oluşum sabitlerinin tayini, voltametrik tekniklerin temel prensipleri

Dersin İçeriği
1 Potansiyometri ve potansiyometrinin temel prensipleri
2 Temel tanımlar, pKa, koordinasyon, ligand, kompleks, iyonizasyon ve kompleksleşme dengesi
3 Irwing-Rossotti yöntemi ile pKa sabitinin potansiyometrik yöntemle tayini (uygulama)
4 Irwing-Rossotti yöntemi ile ikili komplekslerin oluşum sabitlerinin potansiyometrik yöntemle tayini (uygulama)
5 Irwing-Rossotti yöntemi ile ikili komplekslerin oluşum sabitlerinin potansiyometrik yöntemle tayini (uygulama)
6 Voltametrik yöntemler, voltametrinin prensipleri, enstrumantasyon, uyarma sinyalleri, voltamogramlar. Polarlanma ve polarlanabilen elektrotlar, akım çeşitleri
7 EXAM
8 Doğrusal taramalı voltametri
9 Polarografi, puls polarografik ve voltametrik yöntemler
10 Dönüşümlü voltametri
11 Sıyırma yöntemleri
12 Mikroelektrotların kullanıldığı voltametri
13 Voltametrik yöntemlerle ilgili literatür incelemeleri
14 Proje sunumu
15
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Elektroanalitik kimyaya giriş
2 Elektroanalitik kimyanın uygulamaları
3 Elektroanalitik kimyanın dezavantajları
4 Asitlik sabiti tayini
5 Elektroanalitik tekniklerde karşılaşılan problemler
6 ilaç analizlerinden elektroanalitik teknikler
7
8
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 İnsan bedeninin normal fiziksel ve psikolojik işleyişinin ana basamaklarını bilir.
2 Fiziksel, biyolojik, kültürel ve sosyal çevre faktörlerinin insan sağlığına etkilerini açıklayabilir. Bireyleri çevresiyle bir bütün olarak değerlendirir.
3 Hastalık ve yaralanmaların hücre, doku ve organlarda oluşturduğu yapısal ve fonksiyonel değişiklikleri ve bunların yol açtığı semptom ve bulguları açıklayabilir.
4 Çağdaş hekimlik anlayışına uygun hasta yönetiminin gerektirdiği hekimlik becerilerini (tanı, tedavi, izlem, rehabilitasyon ve acil girişim) bilir ve uygular.
5 Tıbbi uygulamalarını maliyet – etkili yaklaşımlara dayandırır.
6 Sevk edilmesi gereken hastaları seçebilir ve uygun koşullarda sevk edebilir.
7 Birey ve toplum sağlığını korumaya ve geliştirmeye yönelik temel ilkeleri bilir ve uygular.
8 Sağlık hizmetlerinin sunumunda güncel uygulamaları ve hukuki düzenlemeleri bilir.
9 Mevcut düzenlemelere uygun şekilde tıbbi ve adli kayıt tutabilir ve gerekli bildirimleri yapabilir.
10 Mesleğini uygularken hastalar, hasta yakınları, meslektaşları, diğer sağlık çalışanları ve diğer paydaşlarla etkin iletişim kurar.
11 İnsani ve mesleki değerlerle etik ilkelere uygun davranır.
12 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanır.
13 Hekimlik mesleğinde yaşam boyu öğrenmenin önemini bilir, farklı kaynaklardan güvenilir bilgiye ulaşabilir ve elde ettiği bilgileri eleştirel yaklaşımla yorumlayabilir.
14 Sağlık hizmetlerinin sunumunda kullanılan alet ve cihazlar hakkında bilgi sahibidir, birinci basamak koşullarında kullanılması beklenen alet ve cihazları kullanabilir.
15 Bilimsel araştırma planlayabilir, verileri toplayabilir, değerlendirebilir, araştırma raporu hazırlayabilir, hazırladığı raporu yurt içi veya yurt dışı bir dergide yayınlayabilir veya bir bilimsel toplantıda sunabilir.
16 Türkçeyi doğru ve etkili biçimde kullanır.
17 En az bir yabancı dili; mesleksel literatürü anlayacak, yorumlayacak ve öğrendiklerini hekimlik uygulamalarına taşıyabilecek düzeyde kullanabilir.
18 Temel yöneticilik ve liderlik becerilerine sahiptir.
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 14 3 42
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 12 5 60
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 1 36 36
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 20 20
Ara sınavlar 1 2 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 32 32
Yarıyıl sonu sınavı 1 2 2
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     194
AKTS     8.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 30
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 20
Yarıyıl içi toplam   50
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   50
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   50

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Analitik Kimya Temel İlkeler (Fundamentals of Analytical Chemistry) , Skoog, West, Holler, Crouch, Çev. Ed. ılıç, E., Yılmaz, H., 2004.
Yardımcı Kaynaklar Principles of Instrumental Analysis, Skoog, Holler and Nieman, 1998

Ders İle İlgili Dosyalar