Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
BİYOFİZİK İkinci Düzey T107 D1 1 4.00 4.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri YOK
Eğitimin Dili TÜRKÇE
Koordinatör PROF. DR. FAZİLE CANTÜRK TAN
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı DOÇ. DR. RAHMİ KÖSEOĞLU
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli TEORİK, YÜZ YÜZE, SLAYT
Dersin Amacı BİYOMEKANİK VE BİYOELEKTRİĞİN TEMEL İLKELERİ VE BU İLKELERİN CANLILARDA ÖZELLİKLE DE İNSAN VÜCUDUNUN İŞLEYİŞİNİ ANLAMADA NASIL UYGULANDIĞINI İÇEREN FİZİK BİLGİLERİNİN ÖĞRENCİLERE KAZANDIRILMASI, ÇEŞİTLİ ORGAN SİSTEMLERİNİN BİYOFİZİK İLKELERİNİN ÖĞRENCİLERE AKTARILMASI. RADYASYON VE RADYASYONUN BİYOLOJİK ETKİLERİNİN ÖĞRETİLMESİ.
Dersin Tanımı BİYOMEKANİK, DURGUN KUVVETLERİN İNSAN İSKELET SİSTEMİ VE EKLEMLERE YAPTIĞI ETKİLERİ, DENGE,ÖTELENME VE DÖNME HAREKETİ,ZOR, ZORLANMA, ESNEKLİK, EĞİLME, AKIŞKANLAR,TERMODİNAMİK, DALGALAR VE SES, ELEKTRİK, SİNİR SİSTEMİ, ELEKTRİKSEL TEKNOLOJİ, OPTİK, SOLUNUM SİSTEMİ, GÖRÜNTÜLEME SİSTEMLERİ, RADYASYON

Dersin İçeriği
1 DURGUN KUVVETLER
2 SÜRTÜNME
3 ÖTELENME HAREKETİ
4 AÇISAL HAREKET
5 MADDELERİN ESNEKLİĞİ VE DAYANIKLILIĞI
6 AKIŞKANLAR
7 AKIŞKANLARIN HAREKETİ
8 ISI VE KİNETİK KURAMI
9 TERMODİNAMİK
10 ISI VE YAŞAM
11 DALGALAR VE SES
12 ELEKTRİK
13 ELEKTRİKSEL TEKNOLOJİ
14 OPTİK
15 RADYASYON
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 BİYOFİZİĞİN TEMEL PRENSİPLERİNİ ÖĞRENİR.
2 KUVVETLERİ VE ONLARIN FİZİK BAĞINTILARINI ÖĞRENİR.
3 DIŞ KUVVETLERİN ÇEŞİTLİ ORGANLAR ÜZERİNE ÖZELLİKLE DE KEMİK VE EKLEMLER ÜZERİNE YAPMIŞ OLDUKLARI ETKİLERİ FİZİK BAĞINTILARINI KULLANARAK HESAPEDEBİLİR, AÇIKLAYABİLİR.
4 SÜRTÜNME KUVVETİNİN EKLEMLER ÜZERİNDE YAPTIKLARI ETKİLERİ, FİZİKSEL BAĞINTILAR YARDIMIYLA HESAPLAYABİLİR.
5 CANLI ORGANİZMALARDA (İNSANLARDA) ÇEŞİTLİ ORGANLARIN İŞLEVLERİNİ ÖĞRENİR VE FİZİK PRENSİPLERİNİ KULLANARAK ÇALIŞMA MEKANİZMALARINI AÇIKLAYABİLİR.
6 ELEKTROMANYETİK RADYASYON KAYNAKLARINI ÖĞRENİR.
7 RADYASYONDAN KORUNMA PRENSİPLERİNİ BİLİR.
8 TIPTA, RADYASYON KAYNAKLI TEŞHİS VE TEDAVİ AMACIYLA KULLANILAN CİHAZLARI ÖĞRENİR, ONLARIN ÇALIŞMA PRENSİPLERİNİ BİLİR.
9
10

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 28 2 56
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 28 1 28
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 2 5 10
Ara sınavlar 2 1 2
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 10 10
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     107
AKTS     4.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 2 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   40
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   100

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı BİYOLOJİ VE TIPTA FİZİK, PROF. DR. FEVZİ KÖKSAL (ÇEVİRİ EDİTÖRÜ), NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK AŞ., ANKARA, 2012. ISBN: 978-605-133-026-6.
Yardımcı Kaynaklar BİYOMEDİKAL FİZİK, PROF. DR. GÜRBÜZ ÇELEBİ, BARIŞ YAYINLARI, İZMİR, 1995.

Ders İle İlgili Dosyalar