Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
DİNLEME Birinci Düzey JDE122 2 2.00 2.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri -
Eğitimin Dili Türkçe-Japonca
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı Öğr. Gör. Dr. Nihan KARA
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli yüzyüze
Dersin Amacı Using CD-ROM and video, to understand dialogs and what their meanings. Also, to understand Japanese culture.
Dersin Tanımı Using CD-ROM and video, to acquisition of listening skills, to understand dialogs and what their meanings. Also, to understand Japanese culture.

Dersin İçeriği
1 19. ünite: keiken, homusutei, 20. ünite: enikki, shogakusei hakkında dinleme
2 21. ünite: mikata, kurabu, 22. ünite: suuji, sonota hakkında dinleme
3 23. ünite: Noberusho hakkında dinleme
4 24. ünite: burantia, otoshiyori hakkında dinleme
5 25. ünite: yotei, kekkonshiki hakkında dinleme
6 26. ünite: setsumeisho, karendaa, kendo, sado hakkında dinleme
7 27. ünite: kendo, mekyappu, kanrinin, intanetto, onsen hakkında dinleme
8 Ara sınav haftası
9 28. ünite: chuuishimasu, isshokenmei, ramen, 29. ünite: tenrankai, shippai hakkında dinleme
10 30. ünite: chashitsu, robotto, 31. ünite: ryorinin, doubutsugaku, kenkyujou hakkında dinleme
11 32. ünite: jishin,chuui, roujin 33. ünite: keitaidenwa, konbini hakkında dinleme
12 34. ünite: kouryuukai, mokuhyou, 35. ünite: kotowaza hakkında dinleme
13 36. ünite: kane no naru ki, kenkashimasu, 37. ünite: otaku, seisandaisuu, rekishi hakkında dinleme
14 38. ünite: benriya, shujin, sewa, 39. ünite: takarakuji, soudanshitsu hakkında dinleme
15 Yıl sonu sınav haftası
16
17
18
19
20

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Dinlediği ve duyduğu karşılıklı konuşmaları veya metinleri çözümler.
2 Dinleyerek anladıklarına karşılık verir.
3 Dinledikleri üzerinden sesleri doğru telaffuz ederek konuşma becerisini geliştirir.
4 Dinlediği konuşmaları yorumlar.
5 Japonca ve Japon kültürüne ait konuşmaları kavrar.
6 Günlük yaşamda film, video, müzik gibi alanlarda dinlediğini anlar.
7 Günlük yaşamda konuşma ile ilgili sorunlara çözüm bulabilir.
8 Günlük yaşamda seyahat, sağlık, yemek gibi alanlarda dinlediklerini anlar.
9 Ttemel Japonca gramer kalıplarını duyarak ayırt edebilir.
10 Japonca Yeterlilik sınavında 4. seviyeyi alabilecek duruma gelir.

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Dersin kavramlarını bilme
2 Dersin mesleki eğitime katkısı
3 Genel hukuk dersleri içinde yeri
4 Uygulamada dersin konu ve kavramları ile karşılaşma
5 Sorunlara çözüm bulabilme
6 Mantıklı ve tutarlı düşünmeye etkisi
7 İşyerindeki yapacağı işe katkısı
8 Bir üst öğrenime geçişte katkısı
9 Kriz dönemlerinde nasıl davranacağını bilmeye etkisi
10 İnsan ilişkilerinde tutarlı olmaya etkisi
11 Mesleki kariyerinde başarıya etkisi
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 15 2 30
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 5 2 10
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 1 2 2
Ara sınavlar 1 1 1
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 1 2 2
Yarıyıl sonu sınavı 1 1 1
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     46
AKTS     2.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 1 40
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   40
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   60
Genel toplam   60

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Minna no Nihongo Chokai Tasuku 25.
Yardımcı Kaynaklar Yok

Ders İle İlgili Dosyalar