Dersin Adı Dersin Seviyesi Dersin Kodu Dersin Tipi Dersin Dönemi Yerel Kredi AKTS Kredisi Ders Bilgileri
TEMEL İMMÜNOLOJİ VE İMMÜN SİSTEM I İkinci Düzey İMM 511 1 6.00 6.00 Yazdır
   
Dersin Tanımı
Ön Koşul Dersleri Yok
Eğitimin Dili Türkçe
Koordinatör
Dersi Veren Öğretim Eleman(lar)ı YRD.DOÇ. DR. HÜSEYİN AVCILAR
Yardımcı Öğretim Eleman(lar)ı -
Dersin Veriliş Şekli Klasik ders anlatımı, powerpoint sunumu ve öğrencilerin hazırladıkları konuların birlikte tartışılması
Dersin Amacı Bağışıklık sistemi hakkında genel bilgi kazanılması ve patojenlerin ortadan kaldırılmasındaki temel immünolojik mekanizmaların öğrenilmesi
Dersin Tanımı İmmün sistem ve elemanlarının fonksiyonu

Dersin İçeriği
1 İmmünolojiye Giriş
2 İmmün sistem organ ve dokuları
3 Hematopoez
4 İmmün sistem hücreleri ve fonksiyonları
5 T hücre gelişimi ve immün sistemin self -non self ayrımı
6 B hücre gelişimi
7 Antikorlar ve fonksiyonları
8 Antijen, immünojen ve immünojeniteyi belirleyen faktörler
9 Doğal immün yanıt ve özellikleri
10 Adaptif (spesifik) immün yanıt ve özellikleri
11 Antijen sunumu ve MHC antijenleri
12 Hümoral immün yanıt
13 Hücre aracılı immün yanıt
14 -
15 -
16 -
17 -
18 -
19 -
20 -

Dersin Öğrenme Çıktıları
1 Bağışıklık sisteminin hastalıklardan korunmadaki önemini anlatabilecek
2 İmmün sistem organ, doku ve hücrelerini anlatabilecek
3 Doğal ve adaptif immün yanıtları anlatabilecek
4 T ve B hücre gelişimini anlatabilecek
5 Antikor ve antikor çeşitlerini anlatabilecek
6 Adaptif immün yanıt oluşumunda antijen sunumunu anlatabilecek
7 -
8 -
9 -
10 -

*Dersin Program Yeterliliklerine Katkı Seviyesi
1 Besin Hijyeni ve Teknolojisi alanında temel ve yeterli bilgi birikimine sahip olur, öğrendiği bilgileri etkin olarak kullanabilir
2 Mesleğini uygularken bilimsel ve mesleki etik kurallarını ve hayvan haklarını gözetir
3 Yeterli bilgi birikimi ve deneyimiyle karşılaştığı problemler ile ilgili çözüm üretebilir ve uygulayabilir
4 Birey ve halk sağlığı açısından koruyucu hekimliğin temel kurallarını bilir ve uygulayabilir
5 Veteriner hekimlik alanındaki halk sağlığı çiftlikten sofraya gıda güvenliği ve teknolojisi konularında yeterli bilgi ve beceri kazanır
6 Besin Hijyeni ve Teknolojisi ile ilgili mevzuatı bilir ve mesleki problemleri farklı bakış açılarından analiz edebilir
7 Meslektaşları, diğer meslek mensupları ve gıda endüstris çalışanları ile iyi iletişim kurabilir
8 Yazılı ve sözlü olarak kendisini iyi ifade edebilir, Yabancı dil ve bilişim teknolojilerini yeterince bilir ve kullanır
9 Kendi kendine öğrenme araştırma ve uygulama yeteneğini kazanır ve hayat boyu öğrenmeyi ilke edinir
10 Genel kültüre sahip, ülkenin sosyal ve ekonomik yapısı konusunda bilgili ve duyarlı olmayı ilke edinir
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
Yıldızların sayısı 1’den (en az) 5’e (en fazla) kadar katkı seviyesini ifade eder

Planlanan Öğretim Faaliyetleri, Öğretme Metodları ve AKTS İş Yükü
  Sayısı Süresi (saat) Sayı*Süre (saat)
Yüz yüze eğitim 0 0 0
Sınıf dışı ders çalışma süresi (ön çalışma, pekiştirme) 0 0 0
Ödevler 0 0 0
Sunum / Seminer hazırlama 0 0 0
Kısa sınavlar 0 0 0
Ara sınavlara hazırlık 0 0 0
Ara sınavlar 0 0 0
Proje (Yarıyıl ödevi) 0 0 0
Laboratuvar 0 0 0
Arazi çalışması 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık 0 0 0
Yarıyıl sonu sınavı 0 0 0
Araştırma 0 0 0
Toplam iş yükü     0
AKTS     0.00

Değerlendirme yöntemleri ve kriterler
Yarıyıl içi değerlendirme Sayısı Katkı Yüzdesi
Ara sınav 0 0
Kısa sınav 0 0
Ödev 0 0
Yarıyıl içi toplam   0
Yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya katkı oranı   0
Yarıyıl sonu sınavının başarıya katkı oranı   0
Genel toplam   0

Önerilen Veya Zorunlu Okuma Materyalleri
Ders kitabı Yok
Yardımcı Kaynaklar Cellular and Molecular Immunology, ABUL K. ABBAS çeviri: Temel İmmünoloji, Prof Dr Yıldız Camcıoğlu Cellular and Molecular Immunology, ABUL K. ABBAS. Lippincott İmmünoloji çeviri:Günnur Deniz,Gaye Erten, Yıldız Camcıoğlu

Ders İle İlgili Dosyalar